Erfaringer med “Internet Banker”

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89421
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Jeg sider her og tænker så det knager. I Dag er jeg kunde i MaxBank, hvor jeg har mit andelsboliglån (snart billån) og forsikringer.

    Jeg er faktisk ret godt tilfreds, og er meget glad for min rådgiver, som jeg stoler på. Jeg må indrømme jeg er rigtigt glad for selve MaxBanks cafekoncept, hvor man kan have en personlig samtale med rådgiveren.

    Men jeg er lidt bange for vi betaler for meget, i gebyer og høje renter på vores lån, og da jeg til dagligt arbejder med IT, er jeg ret “forført" af ideen om en “Internet Bank".

    Men er der nogle der har nogle erfaringer med disse banker? og er man lige så sikker på at få en god rådgivning som i en “normal" bank?

    Jeg tænker især på NyKredit, BasisBank o.s.v.

    #133738
    HalliHalloForfatter

    Ja, se du at komme væk fra Max, da den er på fallittens rand.

    Og hvorfor skulle de ikke være ligeså flinke i internetbankerne? Prøv dog at ringe dem op, så vil du blive overrasket over hvor flinke de er. Det er min erfaring.

    Du kan møde en medarbejder i en murstensbank du ikke kan sammen med, men du kan også komme ud for det samme i internetbank. Men måske er din nabo godt tilfreds med selvsamme person.

    Stil gerne næste gang et intelligent spørgsmål, jeg kan besvare.

    #133742
    AnonymForfatter

    Virkeligt seriøst og brugbart svar, hvis man ikke har noget seriøst at skrive så syntes jeg man skulle lukke noget så grusomt.

    Jeg spørger efter erfaringer med “internet banker" så hvis man ikke kan bidrage med noget til det så skulle man lade være med at skrive.

    Er der nogle andre seriøse og normalt fungerende mennesker som har nogle erfaringer?

    ( virkelig god modtagelse man får som ny bruger, det må jeg sige..)

    #133744
    AnonymForfatter

    Hvad betaler du i rente og gebyrer? Hvor stort er dit lån?

    Kiggede lige på max banks hjemmeside – de så ud til at være ret dyre.

    Basisbank, eikbank, danske bank kan nok alle give en samlet pakke der er ok.

    – Hvad angår lån er danske bank muligvis dem der kan give det bedste bud.

    – Hvad angår en lønkonto vil jeg nok foretrække basisbank/eik da de giver en bedre indlånsrente.

    #133748
    AnonymForfatter

    Internetbanker: For mig at se, er problemet med disse, manglende mulighed for personlig rådgivning, da de jo ikke ligger på hvert gadehjørne, og nogengange er det altså nødvendig at sidde overfor hinanden.

    Danske Banks 24/7-koncept er en god konkurrent til internetbankerne, da man slipper HELT for gebyrer, hvis man er selvbetjent. Muligheden for personlig rådgivning er fortsat tilstede, og der er da også gebyrer ved låntagning til eksempelvis bil og bolig. Kredit og lån op til 100.000 kr. er dog uden gebyrer med 24/7.

    De gebyrer der er ved eksempelvis ekspedition af en bolighandel, er ligeledes meget konkurrencedygtige.

    Bonusinfo: Danske Bank er af bladet TÆNK blevet kåret som den billigste bank for lejere og den næstbilligste bank for boligejere.

    #133754
    AnonymForfatter

    Hej,
    Jeg har et andelsboliglån i Swedbank. Og jeg er rigtig tilfreds med deres lave rente.
    Rådgivning har jeg ikke haft så meget brug for. De skulle have et budget fra mig og jeg skulle jo bare have den billigst mulig rente – men de svarer typisk i løbet af 2 timer på mail.
    Hvilken rådgivning tror du at behøver?
    mvh
    Søren

    #133756
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg kan anbefale Pensam Bank som internetbank. Jeg har selv Pensam bank idag og er meget tilfreds med banken. De giver gode renter ved indlån/udlån som man kan forhandle om.

    Med venlig hilsen
    Paw

    #133840
    AnonymForfatter

    Hej..
    Jeg har lige skiftet til Diba bank, som har været super gode og med fornuftige tilbud både på andelslån, bil og forsikringer.
    De kommer til med også hjem til dig når det passer, en stor fordel for os børne familier 🙂 Håber du kan bruge det, tag og tjek dres hjemmeside ud

    #133866
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg er kunde i Nykredit bank. Ja det er en bank, hvor man selv skal betjene sig på nettet. Hvad angår rådgivning, er de nøjagtig lige som alle andre banker, man kan aftale et kundemøde, og komme ind i filialen og snakke med en medarbejder, de kan også komme hjem til en hvis man hellere vil det. Der er ingen forskel på dem og andre banker hvad det angår. Forskellen ligger i at der ingen kassebetjening er i Nykredit, så du kan ikke komme ind med nogle kontanter du vil have ind på kontoen, eller hæve en check. Disse to ting, har de dog aftaler med posthuset om at de kan klare for en osv.
    Derfor vil jeg ikke være nervøs for at flytte til Nykredit, hvad de andre banker angår, kender jeg dem ikke nok til at kunne svare.
    så prøv at ringe til dem, eller gå ind på et center, mener man kan se på deres hjemmeside hvor de ligger.

    #133872
    hkjnForfatter

    Hej. Jeg har lige et spørgsmål af ren og skær nysgerrighed.
    Hvilke bank blev kåret som den billigste for boligejere???

    #133874
    AnonymForfatter

    Mener det er Nordea.

    Jeg synes bare, at denne undersøgelse viser, at tidligere tiders fordomme om, at de store banker er dyre, ikke passer længere. Men holdningen er desværres vær at ryste af sig.

    På Pengepriser.dk er Danske Bank MEGET ofte den billigste i mange sammenligninger på postnumre.

    #133880
    AnonymForfatter

    De store banker er i hvert fald ikke billigere ved indlån……

    #133884
    AnonymForfatter

    Jeg går ud fra at du mener, at de store banker, herunder Danske Bank, ikke giver høje renter ved indlån, ligesom de mindre banker (som i øvrigt også sænker denne (eks. Alm Brand)).

    Dette skyldes alene én ting, nemlig at der mangles likviditet, hvilket ikke på samme måde er tilfældet i Danske Bank. De mindre banker er blevet hjulpet af staten, da der nu ikke er risiko for kunderne, ved at placere deres indlån der. Da statsgarantien ikke fandtes, var der indlånsflugt fra de mindre banker, uanset høje renter. Nu er intet indlån i fare, så kunderne kan trygt flytte indlån til også de mindre banker.

    #133892
    AnonymForfatter

    Jeg har basisbank, har kun internetbank. Jeg er 100% tilfreds.
    jeg får samme behandling som i en alm. bank, de har åbent til 20.00 og i weekenden så man kan ringe til dem, de er lang tid om at svare på mails ( ca. 1 døgn) minus er at efter 16.00 er det ikke altid de kan svare på alt, men de giver mere i rente på indlån:-) mvh Mette

    #133894
    AnonymForfatter

    Hej.
    Inden du seriøst overvejer at flytte til et andet pengeinstitut bør du spørge dig selv, hvor stort behov du har for rådgivning. Mange internetbanker leverer “gør-det-selv"-systemer til daglige bankforretninger, og kræver derfor ikke udgifter af betydning til gebyrer m.m. Men så skal du nok betale for rådgivning. Den kunde, der bestiller varen (rådgivningen), betaler også for den. Det giver øvrige kunder mulighed for at tilvælge eller fravælge produkter efter eget behov og betaler kun for de pågældende services.
    Eks. Eik Bank, der selv mener at levere bankforretninger uden gebyrer (det er der givetvis delte meninger om, men faktum er, at banken har færre gebyrer end “murstens-banker"). Her skal betales for rådgivning efter timepris. Jeg har gode erfaringer med Eik Bank, men klarer også alle funktioner selv. Jeg er allergisk over for gebyrer, og mener at have fundet den rigtige. Omkring rådgivning kan man kun stole på sig selv – alle banker uden undtagelse er efter min bedste overbevisning kun ude på at mele deres egen kage og sælge de produkter, som de tjener mest ved og ikke de produkter, som kunden har mest brug for eller tjener mest ved.
    Så sørg for at få rådgivning fra uafhængige personer, hvis det er muligt.
    Alle indlån i danske banker er sikret af den danske stat indtil videre. Det gælder indlån uden begrænsning.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.