Uudnyttet rentefradrag

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89418
    AnonymForfatter

    Hej alle
    Vil gerne have nogle gode råd om hvordan jeg kan få mest ud af mit rentefradrag på trods en en beskeden indtægt.
    Svigemoderen har nemlig
    -en pension på 100.000 kroner om året;
    -renteindtægter på 70.000 kroner og
    -renteudgifter på 153.000.
    Det jeg spørger jer om er om der findes nogle muligheder for at hun kan få nogle renteudgifter tilbage. Kan en eventuel familielån (til os :)) være fordelagtigt for hende eller er der andre former for investeringer som kan anbefales? Håber I kan hjælpe.
    Tak

    #133662
    AnonymForfatter

    Er det dig eller din svigermor du taler om? De oplysninger du giver kan man ikke finde nogen mening i. 1) man kan ikke leve af en pension på 100.000 der må også være anden form for fast indtægt 2)har man en renteindtægt på 70.000 så har man en del penge stående på en konto. 3) har man en så stor renteudgift som beskrevet så ville jeg nok se, at få betalt så meget af min gæld ned.
    Men når der ikke er flere oplysninger end dem du beskriver er der nok ikke nogen hjælp, at hente som du kan bruge til noget.

    #133688
    AnonymForfatter

    Hej Profit og tak for dit svar. Prøver lige med at komme med flere informationer: hun har en personlig formue investeret i aktier og obligationer på omkring 5 millioner og indestående på 600.000 (det er det hun lever af). Hun er nu igang med at sælge sin bolig og vil bo til leje fremover. Håbet dette kan forklare mit spørgsmål lidt mere.

    #133696
    AnonymForfatter

    Det blev det ikke mere overskueligt af. Hvad er det for aktier og andre papirer hun har det er jo vigtig, at vide hvad det er for kurs der er på dem og hvad hun kan få ved straks indfrielse. Men et godt råd ville være at få fat i en prof. rådgiver og betal det som det nu koster.

    #133698
    AnonymForfatter

    Hej igen. Glemte lige at sige med den renteindtægt hun har så ville jeg se og få gang i noget helt andet.Hun kan hvis hun har 5.000.000 få ca. 5% eller mere hvilket giver 250.000 i renter.

    #133700
    AnonymForfatter

    Det tænkte jeg også over.

    Hvad med renteudgifterne på 153 tkr. – hvor stor er den gæld som disse renteudgifter vedrører?

    #133710
    AnonymForfatter

    Hej igen og tak for jeres hjælp. De 153.000 skyldes rente af hendes boligs kreditlån. – Boligen er nu sat til salg. Gælden på boligen er lige nu på omkring 2,9 mil.

    #133712
    AnonymForfatter

    Hej Profit
    Det var det første råd jeg gav hende men hun vil ikke sælge aktier eller obligationer.

    #133722
    AnonymForfatter

    Hej igen og igen 🙂 jamen det er jo heller ikke sikkert, at hun skal sælge sine aktier hvis de har midstet meget i værdi efter denne latterlige krise så det kan jo være, at det er bedst at vente. Hvis der skyldes 2,9 kan jeg godt se hun har store renteudgifter men det siger jo ikke noget om friværdien. Hvad kan hun sælge for? men som sagt få jer en prof. økonomisk rådgiver det kan godt betale sig.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.