Omlægning af 7% obligationslån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89411
    AnonymForfatter

    Hej,

    Vi har lige købt hus til 2,175.000 kr, 7% obligationslån (1,770.000 kr.) (kurs 97,8), 10 års afdragfrit, boliglån (485.000 kr.).

    Vi har brugt de ekstra penge fra det afdragsfrie lån til at sætte ind på boliglånet.

    Nu kommer mit spørgsmål. Hvornår kan jeg omlægge lånet til et lån med lavere rente? Hvad skal kursen på obligationslånet være før det kan betale sig. Vi ønsker en lav månedlig ydelse. Skal man omlægge til 5% eller vente lidt til 4% bliver aktuelt, hvis kurserne falder.

    Hvad er jeres anbefalinger?

    #133570
    AnonymForfatter

    Jeg lytter spændt med på denne tråd. Vi har 6% obligationslån på 2,3 mio. Hvilke overvejelser skal man gøre sig inden omlægning ?

    Umiddelbart lyder det jo attraktivt at kunne “skære" f.eks. 1/3 del af renteudgifterne, hvis 4 % blev rentabelt på et tidspunkt (som nogen “eksperter" spår).

    Hilsen Money3

    #133574
    thsvForfatter

    Vent på 4% 30 år, den er allerede over kurs 90 hos BRF!
    Umiddelbart kan det godt svare sig at lægge om fra 7% til 5% allerede nu, men kurstabet bliver ret stort. Til sommer er kurserne nok bedre: 5% i 99 og 4 % i 94-5, er mit gæt.
    Personligt venter jeg på 3% 20 år, genåbner, og kommer over kurs 95.

    #133578
    AnonymForfatter

    Jeg snakkede med BRF igår om vores lån.
    Vi har 6% fastforrentet afdragsfrit lån på 1.100.000kr

    Brf sagde at det kunne ikke betale sig at lægge lånet om pt. Havde det været 7% eller 2.500.000kr havde det været noget andet.

    Jeg kan slet ikke overskue hvornår jeg skal lægge om. Synes bare det virker surt at jeg betaler 6% når den variable ligger på ca. 3%

    Mon ikke snart man kan få et fastforrentet afdragsfrit til en lavere rente end de 6%..

    #133586
    thsvForfatter

    Netop, dit 6% lån er for billigt i ydelse i forhold til det 5% du skal optage.

    Du må vente et ½ års tid, så er 4% oppe i kurs 95, og så kan en konvertering komme på tale.

    Alternativt kan du konvertere nu, til F3-lån, så er renten lav i 3 år, men koster måske kurstab ved indfrielse ved et evt. salg.
    For øvrigt er den variable rente vel ca. 4%, den er jo over 3,5%!
    NIB-renten er 3 %, men det skal lige slå igennem.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.