om gæld hjælp

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89407
    AnonymForfatter

    hej jeg er en fyr på 20år jeg er på kantahjælp
    jeg sidder med en gæld på næste 30000kr jeg eje ikke noget jeg stå kun i rki med 8000kr
    og får 5000kr om måndert og nu er det jeg tænker er det dumt og få et lån når jeg kommer ud af rki det skal lige siges jeg det er for mobiler og de ting ejer ikke bil eller hus desværre og af de 5000kr betaler jeg husleje på 3100kr og banken ta 800kr
    de 8000kr jeg stå i rki de 6000kr af dem er noget min far har lavet i óg har selv en på 1900kr kan jeg ikke gør noget med den fra min far har lavet i mit navn
    hjælp mig

    #133534
    AnonymForfatter

    Altså den tekst du skrier er fuldkommen ulæselig.

    Ikke så meget som et punktum eller komma? Hvor har du gået i skole?

    Når man er på kontanthjælp kan man ikke få lån eller kassekreditter i banken. Længere er den ikke, og så kan jeg i øvrigt ikke tyde ud af din skriftkode, hvad du ellers spørger om.

    #133538
    thsvForfatter

    1) Tilbage til noget Dansk undervisning!

    2) Opstil dine mdl. udgifter i overskuelig orden:
    Husleje
    Forsikring
    Gæld
    Andre faste udgifter
    Mad mm. (= Rådighedsbeløb)

    3)Opstil ligeledes din gæld overskueligt:
    Firma A 8.000 registreret i RKI
    Firma B 6.000
    Firma C 10.000
    Firma D 6.000

    Angiv ydelser og rentesats for hvert lån.
    Selvfølgelig langt lettere for dig, hvis gælden kan samles et sted.

    Ingen kan hjælpe dig udfra det rodede indlæg du starter med.

    Kan du ikke få arbejde i den lokale Fakta eller Netto?

    #133622
    AnonymForfatter

    Det er ikke pænt at sparke en mand der ligger ned.

    #133628
    AnonymForfatter

    Desværre er det normen herinde.

    #133640
    AnonymForfatter

    Ja det kan godt være at det er normen. Men alle behøver ikke at følge normen har man en smule pli så kan man vel også takle det indlæg som spørgeren kom med. Lad være med at være så nedladende det er jo ikke alle der har evnen til, at skrive fejlfrit.

    #133648
    AnonymForfatter

    Det kan være det gav et lille plus på selvtillidskontoen med det indlæg eller hvad?

    At blive gældfri med en md. indkomst på 5000kr bliver svært, hvorfor arbejder du ikke?

    #133682
    thsvForfatter

    Ja, men mit indlæg var jo osse bare ment som en hjælp til at opstille startindlægget mere ordentligt.
    Der er ingen, der kan tyde en så lang tekst uden en ordentlig opstilling, vel?
    Jeg kan sagtens abstrahere fra stavefejl, men fejl i opstillingen oveni gør, at man skal gætte, hvad der menes!

    #133692
    AnonymForfatter

    thsv. Man kan da godt tale pænt til spørgeren det ses jo helt klart at han har det ikke så smart med at skrive.Og du har da 100% ret i, at det ikke kan lade sig gøre at hjælpe med de oplysninger.Og så er der vel også en god grund til at han er på kontanthjælp.
    Til spørgeren kan jeg sige, at du skal tjene rimeligt meget mere hvis du skal ud af din gæld.Få din far til at skaffe penge da det jo er ham der skylder dem.

    #133718
    AnonymForfatter

    Forklar du det til General Prier, thsv, og alle de andre der mener, at det er ok at være arrogante og nedladende i det øjeblik de ikke står overfor folk. Jeg vil vædde en hel del på, at de nok lagde en anden tone på, hvis de stod ansigt til ansigt med manden. 😉

    Det understreger desuden, at moderationen herinde lader en del tilbage at ønske.

    #133724
    AnonymForfatter

    Jeg skal jo ikke være en slags moderator her jeg mener bare godt, at man kan opføre sig lidt mere en normen her i dette forum. Men det er ikke unormalt at opførelsen generelt er lidt for plattet i samtlige fora. Se bare i trafikken når folk sætte sig ind bag rattet i bilen, så sker der et eller andet med dem de tænder af bare en eller anden laver en lille ubetydelig fejl.Når man så møde den samme person nede i Fakta ja så er vedkommende skide sød og holder døren og siger undskyld hvis han kommer til at snitte en i mængden. Jeg skal jo ikke lave nogen lang moraltale det er det rette forum til det.
    Men jeg har set i mange tråde at det ikke er altid tonen er lige sjov at være vidne til.

    #133726
    AnonymForfatter

    Hallo undskyld jeg lavede lidt fejl sidst i teksten der skal rettelig stå " da dette ikke er det rette forum"

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.