Er det rimeligt – eller er andre banker mere fleksible – skal jeg skifte?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89384
    AnonymForfatter

    Jeg fik den anden dag mit visa/dankort inddraget i maskinen. Banken havde lukket grundet et overtræk på min kassekredit på 9.000 kr (termin og nyt badeværelse) på en kk på 70.000. Jeg havde informeret banken om det, og havde fået bevilget et lån et andet sted -som dog trak ud nogle dage. En lille uge før havde min rådgiver skrevet at det er “super" hvis det går iorden – og uden en opringning lukkede han kortet. Jeg har en mdl. indkomst på ca. 36.000 kr. og har været ansat i 20 år.

    Jeg har været kunde i banken i 20 år. Jeg kunne godt tænke mig at høre, om I tror andre banker ville have have reageret tilsvarende? Eller om I kender til banker med lidt flesibilitet. Det skal siges at jeg kun sjældent har haft overtræk. Vil nu prøve at finde en anden bank.

    vh

    RJ

    #133380
    AnonymForfatter

    Har tidligere haft Jyske Bank med en kassekredit på 20.000 som jeg overtrak med op til 5000 flere gange uden det skabte problemer, så længe min rådgiver var informeret om det. Det er selvfølgelig mindre beløb, men min månedlige indtægt var også tilsvarende mindre nemlig 10.500 kr.

    Har Eik Bank i dag og det samme gælder her, dog tager de sig godt betalt for overtrækket i form af voldsomme gebyrer…

    #133382
    AnonymForfatter

    EIK Bank er fuldstændig fanatiske med overtræk.

    De raser over et overtræk på 1.000 kr., selv om de kan se der 200.000 kr på andre opsparingskonti og i aktier. Jeg fik engang et brev om at de havæde hævet 350 kr på en opsparingskonto til inddækning af overtræk på lønkontoen. Spild af tid, hvis du spørger mig.

    Når det så er sagt, så tror jeg faktisk kamp mod overtræk, er ved at være den almindelige tilstand i mange større banker. Bankrådgiverne har i anledning af finanskrisen fået indskærpet, at de skal sætte hurtigt ind overfor overtræk.

    Det kan måske være svært for banken at afgøre om et overtræk er begyndelsen til kunden er på vej ud i økonomisk krise, eller det bare skyldes tilfældige udsving.

    #133384
    AnonymForfatter

    Du skriver ikke noget om hvormeget du ville hæve da de tog kortet. Men jeg kan godt forstå banken når du har så stort et overtræk. Man kan jo godt komme og sige, at man får penge om en uge eller to men det er jo ikke nogen garanti for der kommer penge til banken. Prøv at se det fra bankens side alle banker har jo haft kæmpe svind i deres beholdning grundet alt for mange platugler samt meget dårlige ansatte. Og det vil altid skade alle os der bare har et helt normalt forhold til vores bank.

    #133400
    testForfatter

    JEg det er latterligt at EIk bank tager 100 kroner for at sende mig et brev om et overtræk på 20 kroner på en konto når der står over 400.000 på en anden.

    men nu er jeg jo også medlem af det var meget bedre før klubben. ordne scandia sådan noget uden gebyr af nogen art.

    Efter min mening er det en ren penge maksine for Eik bank. Al anden korespondance med banke er på eboks og emial. hvorfor skal de absulut sende et brev om overtræk? For at kunne ta de 100 kroner naturligvis. Pluds deres ågerrentere

    #133408
    LMAForfatter

    Kan sagtens forstå banken – har desuden en fornemmelse af, at du ikke fortæller hele sandheden.

    Såfremt du har fået bevilget lån “andet sted" kan dette skyldes flere forhold, og din beskrivelse af “andet sted" er lidt svagt formuleret hvorfor svaret bliver lidt langt.

    1. Såfremt det er lån i anden bank, er din loyalitet overfor din nuværende bank minimal, og din nuværende bank har intet overblik over dine gældsforhold, hvorfor de ønsker dine lån nedbragt eller som minimum og få overblik over ALLE dine forpligtigelser.
    Som følge af det manglende overblik, ønskes dit engagement næppe øget, snarere tvætimod.

    2. Såfremt det nye lån er ved Expressbank, smslån eller lignende useriøs låneudbyder er det helt indlysende, at du har fået eller forventer og få afslag i din nuværende bank, hvorfor dit engagement og kassekredit ligeledes ønskes lukket. Måske banken ikke ser dig som en god kunde? Det kan du bedst selv svare på.
    Konklusionen bliver dog den samme, dit engagement ønskes næppe øget, snarere tvætimod.

    At du oplyser en løn på 36.000 kr. er fuldstændig irrelevant i forhold til spørgsmålet. Det er ikke din inkomst der giver dig en god økonomi, derimod dit forbrug i forhold til indkomsten.

    #133424
    AnonymForfatter

    Tak til alle for deres respons – det var nyttigt.

    vh

    Robert Jensen

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.