Mangler 25.000 kr

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89383
    AnonymForfatter

    Hey alle sammen, er nyoprettet bruger herinde, og har lige et spørgsmål..

    Det er fordi jeg har kig på en bolig til 500.000 kr, som jeg brænder inderligt for at få.

    Det koster 25.000 kr i udbetaling, og jeg har selv 10.000 kr, som hvertfald højest kommer til at dække de udgifter i forbindelse med købet. Mangler stadig 25.000 kr.

    Er blevet forhåndsgodkendt gennem BRF kredit, til at belåne 95 % af husets værdi, som i og for sig er godt nok, men de ville ikke godkende mig til 105 % lån.

    Jeg har to bolde svævende i luften, da jeg også har kontaktet Nykredit, som jeg skal tale med d. 26 Jan. Og Danske Bank, hvor jeg har forespurgt om et lån på 25.000 kr. d. 8-1-09.

    Har imidlertid ikke fået svar, og jeg er virkelig nervøs for et afslag, da huset jeg først havde kig på blev solgt lyn hurtigt, og dette hus er perfekt i både størrelse, indretning, og med garage, badekar og stor have som er et plus i mine øjne.

    Jeg tjener 252.000 før skat om året, så det er sikkert peanuts i forhold til hvad mange andre tjener, og så har jeg et forbrugslån på 33.000 kr, som jeg afdrager 1500 kr af pr måned.

    Hvad synes i om min plan, er den holdbar, og har i nogle forslag til hvor jeg kan gå hen hvis de 2 andre går i vasken.

    Skal siges at jeg har lavet budget, som viser et overskud på 5.581 kr. pr. måned efter alle udgifter er betalt.

    Og jeg opsiger min telefon i morgen, da jeg har fået fri telefon på jobbet. Yderligere 5000 jeg sparer om året.

    Og sidst men ikke mindst, mit fradrag vil stige fra 8000 kr. pr måned. til 12-13.000 kr pr. måned.

    Mvh. Chris

    #133370
    AnonymForfatter

    Med den indkomst kan du ikke tillade noget som helst, det er jo hvad nogle pensionister får. Jeg får dog langt mere. Vent og tag et job der giver mindst 360.000 kr. Før du har penge til et hus og SPAR SELV mindst 20% op inden du køber.

    #133372
    AnonymForfatter

    Giver du den udtalelse på baggrund af nogen som helst erfaring på området, eller er det ikke bare din personlige mening, og ikke en objektiv vurdering.

    Jeg er 20 år, og har været på arbejdsmarkedet 1 år nu, selvfølgelig skal jeg have et bedre lønnet job, men nu skal jeg lige have lidt erfaring.

    Min plan er at blive vognmand i samme firma som min far, 400.000 kr om året før skat, kræver dog jeg er lidt ældre.

    I øvrigt så koster boligen altså kun 500.000 kr.

    Budgettet er udregnet, og viser et fint overskud på 5.500 kr om måneden, jeg er enlig, så mon ikke jeg kan spise, gå i byen og hvad jeg ellers vil for de penge 🙂

    Det er jo heller ikke sikkert mit forbrug er lige så stort som dit, og hvad så om du tjener 360.000 kr, synes sgu din kommentar var lidt overfladisk og ligegyldig…

    #133374
    Grøn_BjørnForfatter

    hej jeg vil anbefale og kopiere dit spørgsmål og indsæt det hos boligdebatten.dk under finansiering, derinde kan de give dig et meget bedre svar samt råd. Det virker meget mere pro derinde end her ,-)

    #133378
    AnonymForfatter

    Grøn_Bjørn:

    Tak, det prøver jeg 🙂

    #133412
    LMAForfatter

    Det var da det mest tåbelige svar jeg endnu har set på Mybanker. Savner helt Rene Cohrt, neptun 2xx og de andre “tosser"….

    En årsindkomst på 360.000 inden boligkøb skal overvejes?
    Det afhænger da fuldstændig af boligens pris og endeligt rådighedsbeløb.

    Med hensyn til opsparing er der dog lidt fornuft i dit svar. Hvorvidt opsparingen nødvendigvis skal udgøre 20% er dog ligeledes i overkanten.

    Dog ingen tvivl om, at en ikke ubetydelig opsparing letter et boligkøb væsentligt.

    #133414
    LMAForfatter

    Hej Chris

    Dit rådighedsbeløb ser egentlig udemærket ud, men et boligkøb på baggrund af negativ egenkapital i form af stort forbrugslån er en rigtig dårlig cocktail.

    Du har i princippet ikke en krone til maling af huset når huset er købt.

    Du bør som minimum indfri dit forbrugslån, og spare de sidste 5% op inden du køber.

    Det kan godt være dit budget hænger sammen, men du vil være ekstremt sårbar overfor eventuelle uforudsette omkostninger. Så lad være med og købe huset, og husk hvis du alligevel vælger og tale med Danske Bank, at fortælle hvad pengene skal gå til – så kan vi håbe de også siger nej!

    #133418
    thsvForfatter

    Hvordan vil du opnå så stort et fradrag?
    Husk du bliver beskattet af fri telefon!

    Jeg ville ansøge om en kassekredit til både dit forbrugslån og de 25.000 i udbetaling.
    Og så et boliglån + F3-lån uden afdrag til boligkøbet.

    Med din løn lyder et boligkøb til 500.000 kr ikke urealistisk, men når du starter ud med at have et forbrugslån, er det jo svært for banken at tro at du kan tåle yderligere udgifter hver måned.

    #133426
    AnonymForfatter

    Jeg får højt kørselsfradrag, og nej, jeg bliver ikke beskattet af telefonen.

    #133438
    AnonymForfatter

    Hvis en lønmodtager har hel eller delvis fri telefon til rådighed uden for arbejdsstedet, skal den ansatte beskattes af værdien heraf. Værdien fastsat til 3.000 kr., som den ansatte selv skal anføre på selvangivelsen. Har den ansatte afholdt private telefonudgifter, nedsættes værdien af fri telefon med beløbet. Han den ansatte fx betalt private telefonudgifter for 3.000 eller mere, skal der ikke selvangives værdi af fri telefon..

    ergo du skal betale skat af fri telefon…

    #133450
    MichaelForfatter

    Så bliver dine transportomkostninger også væsentligt højere (brændstof og reparationer).

    Generelt er det aldrig en god idé at købe hus med negativ kassebeholdning – heller ikke selvom huset umiddelbart virker meget billigt. Uforudsete udgifter skal hentes hjem i form af yderligere lån hvilket kan ødelægge økonomien totalt i værste fald.

    #133468
    AnonymForfatter

    Hey, tak for alle svar

    Jeg har gen-overvejet situationen, og efter Danske Bank sagde nej til at låne mig, besluttet at jeg vil betale mit forbrugslån færdigt, og spare mindst 5 % af købsprisen på boligen op, før jeg køber noget.

    Så huset bliver sikkert solgt imellem tiden, hvilket er ærgeligt, men hellere vente, og så købe et andet som måske er mindre godt, men hvor jeg også har lidt mere pusterum, og ikke lige pludselig står med regninger op over begge ører. Forbedringer kan man jo altid lave.

    Med udbetalingen sparet op, og lånet ude af verden, vil det betyde at jeg har 2000 kr. ekstra om måneden efter alt er betalt.

    Mvh. Chris

    #133480
    MichaelForfatter

    Super godt – en meget klog beslutning. Der skal såmænd nok dukke et andet interessant hus op. Der er ikke ligefrem mangel på huse til salg i øjeblikket og det ændrer sig næppe dramatick de første 3-5 år.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.