Andelsbolig

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Indlæg
  • #133348
    AnonymForfatter

    Er det rigtig forstået, at I i dag lejer andelslejligheden og betaler 5.500 kr. inkl. varme i husleje?
    Selv om man har skrevet under på en lejekontrakt, er det jo ikke sikkert, at den krævede husleje er lovlig. Hvis vi antager, at forbrugsudgifter er 500 kr. om måneden, betaler I en årlig husleje på 60.000 kr., svarende til 1.132 kr. pr. m2 pr. år. Ifølge boligreguleringsloven må man ikke opkræve en husleje, som er væsentlig højere end hvad der betales for tilsvarende lejelejligheder i området, og en m2-pris på mere end 800 kr. er usædvanlig, medmindre der er tale om nyt eller nyrenoveret byggeri.
    Klag over huslejen til Huslejenævnet. Få evt. hjælp via Lejernes Landsorganisation LLO som nævnt tidligere. Så kan I også få juridisk assistance, hvis udlejer forsøger at ophæve lejemålet uden gyldig grund.

    #133350
    HalliHalloForfatter

    Så køb den dog, hvis du mener det er så godt et tilbud. Hellere i dag end i morgen, da der er store prisstigninger i vente, men hvornår kan jeg ikke sige noget om lige på stående fod.

    #133352
    AnonymForfatter

    Jeg spørger såmænd for at høre hvad folk herinde mener, jeg ved ikke om det er et godt køb eller ej, jeg sammenligner bare priserne..

    Synes boligmarkedet er ufattelig svært at aflæse i øjeblikket, især om det er på vej ned eller op eller hvad det er!

    Nogen siger man ska holde sig fra andelsboliger, mens andre mener der ikke er problemer der, nogle siger igen at det er nu man skal købe, mens andre mener man skal vente mindst et år…

    Til Tove: Ja det er rigtigt forstået,

    #133354
    AnonymForfatter

    Du tager ganske fejl.

    Det er meget let at læse boligmarkdet i Århus. Det er ganske kraftigt på vej ned. Priserne på ejerlejligheder og i særdeleshed andelsboliger kommer til at falde hele 2009. Der sker først stabilisering i 2010.

    #133356
    AnonymForfatter

    Det er ikke korrekt Tove.

    Det er vigtigt at bemærke, retstilstanden (desværre) er meget svingende i de forskellige “huslejenævnskredse".

    Man er meget restriktiv i København, mens man i Århus rask væk godkender huslejer på op til 1.200 kr pr m2. Afgørelserne stadfæstes ofte i boligretten.

    #133358
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror ikke der er nogen der siger at du skal købe udover ejendomsmæglere, banker m.v. som lever af at der kommer gang i handlerne igen.

    Og hvordan skulle vi herinde kunne se om det nu er et godt eller dårligt køb du er på vej ud i, men umiddelbart lyder det meget dyrt, når lejligheden ikke ligger diekte i centrum.

    Det lyder også mærkeligt at både tag, vinduer mv. er nyt, når boligsafgiften kun er sølled 1977 kr. mdl. Er normalt noget der er ret dyrt.

    Afvent hellere Nykredits kreditvurdering!

    #133422
    thsvForfatter

    Tror bestemt ikke, at I bliver godkendt til køb ved et rådigshedsbeløb på kun 4.200 kr.

    Personligt ville jeg blive boende i den lejelejlighed til den bliver solgt.
    I kan jo evt. søge om boligsikring hos kommunen, hvis jeres indkomst er så lav.

    #133428
    AnonymForfatter

    Det er det man indenfor statistikkens verden kalder “den umulige hændelse". Med et rådighedsbeløb på 4.200 er det fuldkommen utænkeligt man får lov at købe bolig. Alene for at undgå fejlernæring skal to voksne mennesker have ca. 2500 kr om måneden til mad.

    Den trænede bankmand ved med det samme, at det her er drømmetænkning, men af ren høflighed sig han “vi kigger lige på det".

    #133430
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ikke helt at 4200 skulle være så frygteligt lidt. Det kommer hvis meget anpå hvordan man lever sit liv. Vi kan nemt klare os for 4.200 kr. om måneden. Vi behøver jo heller ikke at leve af dyre oksebøffer og rødvin, når vi er studerende. Altså 4200 skulle være rigeligt hvis man lever nogenlunde fornuftigt.

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.