Kaution

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #196780
    testForfatter

    tja marin bar du er glad så er det jo fint, personligt ryster jeg på hovedet og synes du er et fjols.

    De halvtreds år har vist ikke bragt dig meget andet ind lommeuld

    #213890
    AnonymForfatter

    Hej,

    Min kone og jeg er begge to under uddannelse og venter vores første barn. Vi er hhv 30 og 35 år. Vi har en opsparing på en små 110.000 kroner i en dansk bank, yderligere 40.000 i en pakistansk bank, samt ejendom i Pakistan til en anslået værdi af 800.000 til 1 million.
    Vi har et ønske om at købe en lejlighed til 1.400.000.
    Da vi begge klarer os på SU og et deltidsjob, har vi ikke store forventninger om at banken vil godkende et lån til købet. I den sammenhæng har min kones norske gudmor tilbudt at enten a) låne os op til 500.000 rentefrit eller b) stille kaution så lånet kan godkendes.
    Jeg vil rigtig gerne vide hvad der ville give mest mening. Kan hun overhovedet stille kaution for os som norsk statsborger?

    #213892
    AnonymForfatter

    Hej,

    Min kone og jeg er begge to under uddannelse og venter vores første barn. Vi er hhv 30 og 35 år. Vi har en opsparing på en små 110.000 kroner i en dansk bank, yderligere 40.000 i en pakistansk bank, samt ejendom i Pakistan til en anslået værdi af 800.000 til 1 million.
    Vi har et ønske om at købe en lejlighed til 1.400.000.
    Da vi begge klarer os på SU og et deltidsjob, har vi ikke store forventninger om at banken vil godkende et lån til købet. I den sammenhæng har min kones norske gudmor tilbudt at enten a) låne os op til 500.000 rentefrit eller b) stille kaution så lånet kan godkendes.
    Jeg vil rigtig gerne vide hvad der ville give mest mening. Kan hun overhovedet stille kaution for os som norsk statsborger?

    #213894
    MichaelForfatter

    Kaution er ikke muligt. Dét der giver mest mening er, at I indløser de værdier I har i Pakistan og bruger dem på et boligkøb i DK.

    #226180
    Patricia (6)Forfatter

    Hej

    Jeg vil høre om det er muligt at ‘kautionere’ i en andelsbolig på 480.000kr.? Altså jeg ‘køber’ den men f.eks. at min søster eller anden bor i den?

    Vh. Patricia.

    #226182
    Patricia (6)Forfatter

    Hej,

    Nogle der ved hvorvidt det er muligt gennem lån/kaution at købe en andelsbolig, som min søster eller anden skal bo i permanent?

    🙂

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.