Kortet blev “inddraget” af en fremmed bank

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89370
    AnonymForfatter

    I oktober 2008 skulle jeg hæve penge i en automat tilhørende Danske Bank (hævekortet er fra Lån&Spar, som er min bank).
    Automaten beholdte kortet, jeg fik ikke en gang lov til at taste pinkode, og jeg kunne
    efterfølgende se på skærmen at der var noget galt med automaten. Og der var heller ikke misbrug af kortet.
    Jeg spærrede kortet, ringede til Danske Bank, som henviste til Lån og Spar. Der gik 14 dage, og jeg ringede….intet kort hverken her eller der.

    Efterhånden var jeg godt gal, og i mellemtiden har Danske Bank fortalt mig at man makulerer simpelthen alle hævekort og udsteder nyefrit og kvit,- dette gør man pga. udtalt svindel.
    Men mit kort er jo ikke Danske Bank, men Danske Bank fortæller mig at Lån&Spar selv har været med til at tage beslutningen i et møde med “Sammenslutningen af danske pengeinstitutter" (husker måske ikke korrekt).

    Lån&Spar kræver 150 kr for genbestilling af kort, hvilket jeg slet ikke kan se at jeg skal betale.

    Har Danske Bank ret til at makulere en fremmede bansk kort???
    Kan Lån&Spar kræve penge af noget som jeg er helt uden skyld i???

    #133186
    testForfatter

    hej
    nej det virker mere ind mærkeligt se at få det på skrift og klag en gang til

    #133194
    AnonymForfatter

    Danske Bank har disponeret efter betalingsmiddelloven og brancheaftalen mellem pengeinstitutter, så det er helt ok.

    Gebyret er en sag mellem dig og Lån og Spar Bank.

    #133288
    testForfatter

    hvis man taster forkert eller overtrækker kortet kan det vel passe at man selv skal betale men da ikke hvis automaten indrager det fordi der er en fejl eller fordi man vil udstede kort grundet svindel.

    har et par gange prøvet at få nyt kredit kort efter at jeg har brugt det et sted med høj svindel risiko. Det har jeg da aldrig betalt for.

    #133292
    AnonymForfatter

    Du har jo haft dit kort ude af syne i længere tid og kan derfor ikke garanter overfor nogen hvem der har været i besiddelse af dit kort, derfor er det bare en ekstra sikkerhed banken giver for at undgå misbrug, stod jeg i din situration kontaktede jeg min egen bankrådgiver og bad om gebyret refunderet eller også flytter jeg feks. løn eller opsparings konto til en anden bank hvis ikke de makkede ret..

    Held og lykke!
    Lasse

    #133300
    testForfatter

    men lindberg hvis man f.eks. har brug sit kort på en tank station hvor der er foregået opsnapning af pin koder og banken derfor beslutter sig til at indstille kontant maskinen til at snupe de kort når de kommer forbi. Så kan det da ikke være rigtigt at jeg som forbruger skal betale 150 kr. for et nyt kort. De er da banken der har desinget systemet så der potentielt kan misbruges og det er banken der beslutter at indrage kortet. De er da de nærmeste til at bær om kostningen

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.