Bedste alternativ til forbrugslån i egen bank?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89367
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Jeg sidder og overvejer hvordan man bedst får købt noget, man i virkeligheden ikke har råd til.

    Første prioritet vil jo være at spare op, og anden prioritet vil være at høre sin egen bank.
    Men disse 2 muligheder er i denne sammenhæng ikke muligt – desværre.

    Men så tænkte jeg på, hvilken løsning ville være bedst?
    Det vil dreje sig om et beløb mellem 8-15.000 kr.

    Jeg kan komme på muligheder:
    – Et forbrugslån i en anden bank (Er det muligt???)
    – Et kreditkortlån (Mastercard)
    – Et hurtiglån på nettet.

    Jeg kan se en fordel ved Mastercard-lånet, da vedkommende så selv kan bestemme hvor meget der skal betales af hver måned.
    Er der en måned det går rigtig godt, kan han ex. betale 500 – 1000 kr. af, og de måneder det går dårligt, kan han så betale mindstebeløbet af (3-5%?)

    Men ulempen ved Mastercard-lånet er jo at det er så dyrt (17%) – men vil de andre forbrugslån ikke også være det?

    Jeg vil lige sie, at dette er et indlæg jeg laver for at hjælpe en kammerat. Jeg har selv haft et spørgsmål herinde til mig selv, ang. Mastercard for få dage siden.

    Bare så der ikke opstår misforståelser 🙂

    #133048
    AnonymForfatter

    Du skriver, at du overvejer at købe noget som du i virkelig ikke har råd til….

    Måske du skulle overveje, at vente til du har sparet penge op?

    Kunne du bruge de penge, der normalt ville gå til renter på noget andet, end renter?

    #133064
    AnonymForfatter

    Det vil der jo ikke være nogen tvivl om. Det er jo altid det bedste at spare op 🙂
    Dette er dog nogle penge der skal ind i februar, så der er ikke tid til at spare op.

    #133222
    thsvForfatter

    Klart bedste alternativ er en kassekredit, da du på den måde, sådant set bare låner penge af dig selv.
    Enhver bank burde give dig en kredit svarende til en månedsløn (det beløb du får i løn hver måned på kontoen).
    Vil din nuværende bank ikke det, så er det på tide at skifte bank, i mine øjne betragter banken dig som en dårlig kunde.

    #133284
    AnonymForfatter

    En kassekredit er helt udelukket – desværre.

    Rådighedsbeløbet er ikke så stort, så derfor er banken varsom. Der har prøvet at søge optagelse i en anden bank, med henblik på at flytt lånet, men det var den nye bank ikke interesseret i, fordi den nuværende aftale var for god, og rådighedsbeløbet for lille.

    Derudover er der netop nu, for en uge siden forhøjet i lånet, med 25.000 kr. til indskud i en ny lejlighed – og der måtte en kautionist på. Så låntet lyder på 150.000 kr. – som er forbrugslån + billån i ét – og alt hvad der ejes af værdig er vel bilen, som nok kun er 30.000 kr. værd i dag.

    Derfor har banken gjort klart, at der ikke kan gøres mere der.

    #133290
    AnonymForfatter

    Det lader til at du ikke har forstået hvordan tingene virker, som mange andre i disse tider.

    Tingene fungerer således, du kan bruge penge du har (eller ved du får, snart), hvis du ikke har nogen så kan de ikke bruges (i grove træk).

    Hvis din bank synes du kke skal låne flere penge så er det nok fordi DU HAR FOR MEGET GÆLD og de tror de måske ikke kan få pengene hjem igen.

    Det lyder som om du skulle tænke dig om igen, måske overveje hvordan du vil betale alle de penge tilbage du allerede skylder.

    Undskyld den negative tone men nogen skal åbenbart sige det, du har ikke råd til det!

    Håber det hjælper dig til at genoverveje tingene lidt, hvis du ikke bare har brugt flere penge end du havde men er havnet i en eller andet uheldig ikke selvforskyldt situation skal du bare glemme dette indlæg.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.