gæld ad h til

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #133110
    AnonymForfatter

    🙂
    jeg tog skam heller ik 100 % din kommetar som en kritik.. men som en manglende oplysning fra min side… 🙂

    må sige du og extensa kommer med nogle inspirerende go gode råd

    jeg ved selv godt hvor meget jeg er på los rumpetos… det kan jeg sagtens mærke både mentalt fysisk og selvfølgelig økonomisk

    når alle mine regninger er betalt lige pt. har jeg ca 100 kr til en måned (og det er uden transport til og fra arbejde) ville MEGET GERNE TAGE DET RÅD der hed gå eller cykel på arbejde… min hindring i det er bare, jeg har 71,4 km. på arbejde hver vej (dvs. 71,4 ud og 71,4 hjem)

    jeg har et ret godt overblik over min gæld… (uden rente)

    mwn ved 100 % at en normal bank ville være noget billigere end mine nuværende kreditore….. seline finans veko, osv… bare for at nævne et par.

    lige dsom alt andet i mit liv, håber jeg på jeg er KAT… i ved 9 liv og lander altid på benene… (ka ihvertfald krølle mig sammen som en) ved godt det er grotesk at skive sådan, men lidt humor må der sgu på bordet for at holde lortet (jeg selv har sat mig i ud)

    takker mange gange for held og lykke kommentarene, de er brugelige… 🙂

    til LAURSEN 81: er en 10-års periode for mit rod realistisk eller SNYDER jeg mig selv for hårdt i at tro det???? (ærligt svar…. derfor jeg specifikt spørger dig) det du vist ret god til…

    #133112
    AnonymForfatter

    min A-kasse er vist den eneste, jeg ikke har fået registreret til told og skat.

    mine omkostninger det sidste 1 1/2 år er ikke ret store, jeg har mine normale udgifter (dem der ikke er gæld) og højest nødvendige:

    tlf (pga. arbejde)
    husleje
    el
    A-kasse
    internet (pga arbejde)

    derudover køre jeg på wildcard billetter på arbejde, de dage jeg ikke kan blive kørt af min kollega… (min kollega’s lifts er desværre blevet minimeret en del på det sidste (ska lige siges det så gratis kørsel på arbejde))

    ud over det bruger jeg ikke penge på andet end mad (kød skal jeg ikke købe, det får jeg fra mine forældre)

    min største grund til gæld skyldes sådan set 2 ting….

    jeg har taget kørekort (det har mit job krævet jeg skulle have) hos en kørelære der så penge i at lade være med at sende mig til køreprøve…. er næsten (5 dage) fra at være færdig med dette men må så os sige mit kort har kostet ca. 25.000 kr. fordi jeg stolede på når han sagde jeg ikke kunne køre bil (har siden hen skiftet kørelære)

    og så havde jeg for 1 år siden et meget grimt brud med en kæreste, der kostede mig, at jeg måtte starte mit liv helt fofra… nyt indsku til lejlighed,.,,… ingen ting at leve på med og i…. såååå det nok de 150.0000 kr på de 2 bekostninger…

    OG NEJ, DET ER INGEN UNDKYLDNINGER…

    jeg er skam ik arbejds forskrækket… lever skam ikke af andet,,, men har efter vældige hovedslag måtte tage et par råd fra vennerne. dvs. jeg skal holde fri bare 1 weekend om måneden, for els kan jeg (desværre) åbentbart ik selv følge med… elsker sku els at arbejde altid, for så holder man sig sgu i gang.. og lige på det punkt elsker jeg at lave noget mere, end jeg holder af lønnen… 🙂

    men man må desværre os høre efter kloge hoveder på dét plan, til tider….

    #133114
    AnonymForfatter

    hvis du betaler 6.000 mener jeg at det er realistisk. Hvis du kun kan betaler 3.000 mener jeg det kniber noget.

    Du skrev tidliger at du betalte 6.000, men kun havde råd til at betale 3.000. Betyder det at du lånefinansiere de resterende 3.000?

    Du kan selv se om det er realistisk at være færdig om 10 år. Kig i dine lånedokumenter. Der skulle gerne være en ydelsestabel. Sidste betalingsdato på alle ydelserne kan du forvente at være færdig forudsat at renten er fast.

    #133116
    AnonymForfatter

    de sidste par måneder, har de sidste 3000 været finansieret af lån.. 🙁

    okey… det havde jeg ik lige tænkt på, den med at kigge dato på lånedokumenterne…

    men det jo meget små afbetalinger jeg har på de flestge lån??? (skal jeg så bare gange dem op, med det jeg mener jeg ka betale, og så tid og rente oven i???)

    min løn veksler meget, alt afhængig af, hvor mange weekend vagter jeg kan få ( og hvor mange timer jeg er NØDSAGET til at afspadsere pga. køretimer)

    men min. hedder det 22.000 / mdr og max (det højeste jeg indtv. ) har fået 30.500 kr/ mdr

    så det jo ikke fordi, jeg ik har mulighederne… jef er bare i total vildrede, med om jeg kan slippe afsted med at sætte (skyldner-steder) på hold, få ro og over skud, og så bare knalde gæld af i stor stil… ????

    #133130
    AnonymForfatter

    Jeg ved ikke om du har fulgt med i dagspressen, men vi har ligenu den værste finanskrise i over 80 år. Det betyder, at selv mange gældfrie mennesker med nogenlunde gode indkomster bliver nægtet billån og boliglån mod sikkerhed. Hvordan forestiller du dig så du kan finde en bank der vil låne dig 250.000 kr. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre.

    Dernæst, så må vi holde fast i at det ikke er realistisk at opnå en rente på et forbrugslån af den størrelse på under 12,0%. En realistisk lånerente for et lån uden sikkerhed i bankerne, er nok ca. 15%

    For at illustrere for dig hvad det betyder for dig, har jeg lavet nedenstående beregning:

    1. Afdrag over 2 år: månedlig ydelse 12.249 kr.
    2. Afdrag over 5 år: månedlig ydelse 5.996 kr.
    3. Afdrag over 10 år: månedlig ydelse 4.055 kr.
    4. Afdrag over 20 år: månedlig ydelse 3.298 kr.
    5. Afdrag over 30 år: månedlig ydelse 3163 kr.

    Med andre ord, hvis du ikke kan betale mere end 3.000 kr til din gæld pr. måned, jammen så findes der ikke nogen løsning på dit problem. Det er en matematisk umulighed.

    Rentebyrden er så tung, at du skal op at betale mindst 5.000 kr til gælden pr måned.

    Da du selv konstaterer, du ikke kan arbejde mere, så er den eneste løsning at du reducerer dine udgifter. Det eneste der rigtig batter noget er:
    a) At du flytter, så du bor tæt på dit arbejde, og derved sparer på transporten.
    b) At du flytter i noget billigere, eller eventuelt lejer et værelse ud i i din nuværende lejlighed.

    Alt andet er peanuts, og batter ikke noget i det store billede.

    Hvis du ikke er villig til at tage fat der hvor der virkelig er noget at hente, så skal du lade helt være med at prøve. Så skal du i stedet bare misligholde gælden og leve resten af dit liv som dårlig betaler. Halvhjertede forsøg er nyttesløse.

    #133132
    AnonymForfatter

    Til TheSecret!

    Du skriver i tråden: SMS lån, at du har søgt om et sådan lån, selv om du IKKE står i RKI…

    Nu har JEG SELV, ikke altid været fornuftig…, med min penge…, MEN…, selv i mine vildeste unge, dage, havde ikke været villig til at betale SÅ HØJE RENTER!

    jeg skriver dette indlæg, imens andre er ude i byen og brænde penge af!

    #133134
    AnonymForfatter

    Øøøh, STÆ,VE,FAJL Hihi… (Smiler af mine stavefejl)…

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.