Bankpakke 1: Kassen allerede tom

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89349
    AnonymForfatter

    Onsdag den 7. januar 2009, 13:23

    Allerede nu står det klart at bankpakken på 15 milliarder kroner ikke slår til. Afviklingsselskabet melder om et underskud på godt en milliard kroner.

    De danske banker får en ekstraregning til Afviklingsselskabet på mindst 1,025 mia. kr. efter det første kvartal af statsgarantipakkens levetid. Det oplyser Finansrådets direktør, Jørgen A. Horwitz, til Reuters.

    “Vi har meddelt et underskud i Afviklingsselskabet på 1,025 mia. kr. Vi ved allerede nu, at de 15 mia. kr. ikke forslår, og vi har nu en regning på 16,025 mia. kr., og den bliver også større," siger Jørgen Horwitz.

    Det Private Beredskab, der er finansieret af Finansrådets medlemmer, skal betale de første 35 mia. kr. i tab før statens garanti for alle indskud og seniorgæld i danske pengeinstitutter træder i kraft, oplyser Reuters. RB-Børsen

    Min kommentar, hvad så ?
    Hvem kommer til at betale i sidste ende = skatteborgerne !

    #132788
    KrisserForfatter

    Hvis underskuddet indtil videre er 16 milliarder, og bankerne skal dække de første 35 milliarder, har pakken så vidt jeg kan se pt. et overskud på omkring 19 milliarder. Bankerne har jo allerede afskrevet beløbet, da evt. for meget betalt indskud overgår til staten, så jeg kan ikke lige se hvor tabet skulle komme fra.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.