basis bank, kunne ikke få en lønkonto

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89346
    AnonymForfatter

    Jeg fik i dag endelig svar på en ansøgning om 2 simple lønkonti,
    1 børneopsparing og 2 kapitalpensionskonti.
    vi søgte visaelectron til.

    Efter anelange papire frem til dem, fik jeg i dag afslag. Kunne dog godt få 1
    opsparingskonti hos dem.

    Vi har lidt gammel konkursgæld fra 2003, men ellers ingen af de fansy dårlige kort og ingen forbrugslån og så videre.

    Synes det er ufatteligt man ikke kan få en lønkonto m.m. bare fordi man ikke
    ønsker at søge om lån og kreditter. (kan vi jo heller ikke). men alligevel.

    Troede bankerne ville have likviditet !

    #132778
    AnonymForfatter

    Så vidt jeg ved, er det ved lov bestemt, at alle har krav på at kunne oprette en lønkonto. Du har ikke krav på at få hævekort til dem.

    #132784
    AnonymForfatter

    Da kommunerne ikke mere udbetaler kontanter til “social taberne" i Danmark, dvs kontanthjælp og mange andre ydelser, idet det foregår via NEMKONTO i en bank og disse personer må herefter stå i kø i banken, for at få deres penge.

    #132786
    AnonymForfatter

    Det er lovbestemt, du har krav på oprettelse af lønkonto, medmindre banken har en virkelig god grund til ikke at oprette konto til dig – fx. at du lige er blevet løsladt for voldeligt bankrøveri, begået mod netop denne bank 🙂

    Dog har du ikke krav på noget som helst andet end selve lønkontoen, fx. oprettelse af internt hævekort eller Netbank eller andet. Hvordan vil du hæve dine penge i basisbank uden disse?

    Du skriver om bankerne ikke er desperate efter likviditet? Hvor mange penge forventer du da gennemsnitligt at skulle have stående? – 10.000 kr 🙂

    #132814
    AnonymForfatter

    Hmmm, Jeg er i øjeblikket på kontanthjælp, og har været det, et stykke tid nu.
    Jeg behøver ikke at stå i kø, for at få mine penge. Jeg fik en Danske Ekstra-konto, med VISA/Dankort, Master, og AMEX. Kassekredit 20.0000. Som KONTANTHJÆLPSMODTAGER!

    Jeg bad om, kun at få et VISA/dankort, da jeg ikke havde brug for de andre kort, og det gik Danske bank med til, på trods af, at man normalt ikke kan fravælge de andre kort, når man opretter en Danske Ekstra. Men det kunne jeg altså.

    Selv da jeg stod i RKI, fik jeg tilbud om lån, fra min bank. Jeg tog bare ikke imod dem…, da jeg ville høvle det gæld af, som jeg allerede havde. Målet var ikke kun, at komme ud af RKI, men at blive gældfri, og FORBLIVE gældfri. Det fortalte jeg også min rådgiver, og handlede konsekvent derefter!

    Jeg har senere fået ændret min konto, til en gebyrfri konto, (med samme VISA/dankort).

    Jeg tror, at bankerne behandler deres kunder, efter deres kunders SAMLEDE PENGEHISTORIE.
    Men, der er selvfølgelig også forskel på banker. JA, der er sågar forskel på rådgiverne i hver enkel bank, vil jeg gætte på.

    Desuden har bankerne i de senere år, tabt store beløb på at kaste sig om med kreditkort.
    Antallet af mennesker, der står i RKI, stiget konstant…
    Bankerne er også bange, for en kraftig stigning af arbejsløsheden.

    Bankerne er på blevet mere forsigtige…, (hvad kun er en god ting, da det høje lånefinasierede forbrug, jo er med til, at presse priserne i vejret).

    Meeen, man kan altid få en lønkonto.
    I jeres tilfælde lugter det lidt af, at banken kun vil sælge jer opsparing, (sikkert til et lavt afkast), og samtidig ikke vil give jer en kassekredit/kreditkort, men måske tager jeg fejl.

    #132822
    AnonymForfatter

    Ups, der gjorde jeg det igen… 20.000 Hedder det ikke taste-fejl?

    #132832
    AnonymForfatter

    Jeg er alm lønmodtager, har et godt og sikkert job.
    Bor sammen med en nu på 6 år, og vi har en søn på 5.
    Kunne godt få en opsparingskonto hos basisbank, og en
    børneopsparing. De sender papirene allerede i dag til underskrivning.
    Det er gratis at have de to opsparingskonti.
    Skulle jeg have en lønkonto koster det 300 kr om året.
    dette kunne jeg ikke få… øhh ? Kan ikke forstå man skal
    igennem alt det kreditvurdering og vise budgetter osv
    for at få et visa electron kort. for alligevel at blive
    afvist. tror de har fået 30 sider a4. latterligt.

    #132848
    AnonymForfatter

    Hej,

    God skik bekendtgørelsen for finansielle virksomheder § 12 :
    “Et pengeinstitut kan ikke uden individuel og saglig begrundelse nægte at oprette en almindelig indlånskonto. Begrundelse skal på anmodning gives i papirformat eller på andet varigt medium"

    Bankens tanke er måske, at her vil blive tale om et kundeforhold, hvor de ikke vil kunne tjene penge – grundet kreditvurderingen.

    Prøv at gå i en af de størrer banker og se om det ikke kan lade sig gøre her?

    Med venlig hilsen
    Insur

    #132854
    AnonymForfatter

    Man må jo som bank lige tænke lidt mere frem end bare 1 år frem.
    Hvad nu om 5 år, når man er fri af alt det gamle og gerne vil købe et
    hus. så ville det da være en rar kunde at have, som i de tidligere 5 år
    ikke har kostet banken noget.

    Angående konto, så læser jeg det du skrev som en alm konto, ikke en lønkonti hvor man kan foretage en masse fra.

    Jeg fik som sagt en konto hos basisbank, kan bare ikke få hæve kort eller anden type kort til den. og min løn kan ikke gå direkte ind på den.

    Men man må du kunne betale almindelig ting fra en opsparingskonto, da der jo følger netbank med. så kan man vel selv flytte sin løn hver gang den ankommer og så betale fra
    opsparingskontoen ??

    #132874
    thsvForfatter

    Drop dog Basisbank, hvis de ikke vil have jer som almindelige kunder!
    Prøv en anden bank istedet, de fleste banker er jo rimeligt interesserede i nye kunder, der ikke skal låne penge af dem.
    I kunne da prøve Eik bank, men ved ikke om de tilbyder Visa Electron, som lyder som en god ide, hvis det er med saldo-kontrol.

    #132878
    AnonymForfatter

    Saldo kontrol. Visa electron kan kun hæve den del af kontoen der står i +.
    man kan ikke overtrække med visa electron.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.