Spørgsmål om kassekredit??

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89342
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har en kassekredit på 10.000,-
    Jeg har lige nu brugt rub og stub af kassekreditten da december blev dyere end forventet – jeg kan med det samme se at det er en for dyr løsning for mig at have kreditten så har bedt min bank lave den om til et lån istedet så jeg kan betale den af i mindre rater.

    Nu er det sådan at min konto står i -10.000 nu, men min bank vil låne mig 20.000.
    Jeg kan ikke helt få regnestykket til at gå op…
    Hvorfor vil de låne mig det dobbelte – skal jeg ikke kun betale de 10.000 og eventuelt lidt renter for at have brugt den og så skulle det være ude af verden?

    Eller er det rent faktisk sådan at det koster mig 10.000 at opsige en kredit som tilfældigvis er på 10.000, altså jeg både betaler så kontoen rammer 0 og betaler 10.000 oveni det?

    Nogen der kan forklare mig hvordan opsigelse af kassekredit normalt hænger sammen??

    #132748
    Janus007 (2)Forfatter

    Banken er altid interesseret i at tjene penge og ved at lukke din kassekredit og omlægge til et lån vil i længden betyde mindre indtjening for dem. Netop derfor tilbyder de dig yderligere 10.000kr, husk på at du nu skal betale renter af 20.000kr også selvom du reelt ikke har behov for de sidste 10.000kr.

    Business as usual 🙂

    #132774
    thsvForfatter

    Behold kassekreditten, da du kun betaler renter af det beløb du reelt låner!
    Selv 20% af 10.000 er dog kun 2.000, der efter skat svarer til ca. 1.330 kr. på et år!
    Undgå gebyrer ved at optage et nyt lån.

    #132794
    AnonymForfatter

    fuldstændig korrekt.

    behandl din kredit som et lån – det du havde tænkt dig at afdrage et lån med lader du bare stå på kreditten måned for måned…

    #132796
    AnonymForfatter

    Det kan simpelthen ikke betale sig at lave kassekrediten til et lån og betale 1.000 kr i etableringsomkostninger. Selv om renten på din kassekredit måske er 17% og renten på et forbrugslån kun er 10%, så er det sandsynligvis samlet set stadig dyrere for dig at få lavet lånet.

    Så hold dig til din kassekredit og arbejd frem mod at få den betalt ud.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.