Daglig økonomi

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89336
    AnonymForfatter

    Da jeg var yngre, anede jeg intet om økonomi.
    Jeg lånte penge, til nye lækre lædermøbler, tv, tæpper, hifi-anlæg, osv.

    De penge, jeg ikke kunne låne i banken, lånte jeg så bare i FONA, og andre steder…

    TORSKEDUMT!

    I dag er jeg gældfri, har ikke brugt min kassekredit i mere end et år nu.

    Hver gang, jeg vil have noget NYT, sparer jeg op til det, og køber det kontant!

    Jeg har sparet op til et nyt Panasonic TV, model TH-42PZ85. (Køber det på nettet, da det er MEGET BILLIGERE, end at købe det samme tv i en forretning). når prisen er faldet, med en tusse yderligere, køber jeg det med penge, som jeg allerede har sparet op. DEJLIGT… Måske køber jeg det lidt før, det er faldet så meget mere i pris, da jeg vil have det senest om tre måneder…

    Jeg har også sparet op til nye møbler, og slår til, nu hvor der er udsalg.

    Jeg NÆGTER at købe på kredit igen!
    Aldrig mere vil jeg betale renter, eller gebyrer igen, da det jo kun er spilte penge, efter min mening… Jeg har ikke længere “travlt", med at få de ting, som jeg gerne vil have.

    Hvornår er man “RIG" ?

    Man er rig, når man EJER, de ting, man har, og det gør man først, når man ikke har noget gæld (Dette er bare min personlige mening).

    Det er ikke meget jeg har, i forhold til så mange andre, men jeg skylder heller ikke noget på de ting jeg EJER, og dermed EJER jeg dem VIRKELIG!

    Af personlig erfaring, ved jeg hvor dumt det er, at købe på kredit.
    Man får jo MEGET MINDRE for de SAMME PENGE, i det lange løb, når man køber på KREDIT…

    Med sparsomhed, selvbeherkelse, og tålmodighed…, når man LANGT!

    #132660
    AnonymForfatter

    Øøøøh SELVHERSKELSE

    #132662
    AnonymForfatter

    Nu må jeg BEHERSKE mig…

    #132664
    AnonymForfatter

    virklig en sund indstilling som min familie har praktiseret
    i mange år. Det kunne redde mange hvis de tænkte sig lidt om
    og ventede til pengene var der.

    #132682
    AnonymForfatter

    Jeg synes nu det er ok at låne til en bolig 🙂

    #132684
    NultopskatForfatter

    Sund indstilling og Ja det er OK at låne til fast ejendom.

    Jeg er dog uenig i din definition :Man er rig, når ens kapital indkomst overstiger ens arbejdsindkomst.

    #132688
    AnonymForfatter

    Boliglån er en ting… Forbrugslån til f.eks møbler…, noget en helt naden ting… Den daglige økonomi… Jeg formoder at min pointe var, at det ikke kan betale sig at låne til det daglige forbrug… Se overskriften… Den daglige økonomi…, som jo ikke BEHØVER at have noget som helst at gøre med boligån.

    Bortset fra det, så giver et boliglån SELVFØLGELIG mening, hvis indtægten sagtens kan klare det…, men mit indlæg handlede vidst nok ikke om boliglån.

    For iøvrigt, kan folk jo gøre, hvad DE vil med deres, eller lånte penge… Ikke sandt?

    #132690
    AnonymForfatter

    Øøøøh, mente anden ting…, hader mine stævefajl…

    #132696
    AnonymForfatter

    Jamen, du må skam godt være uenig med mig, men hvis ens kapitalindkomst, var højere end ens arbejsindkomst, så behøvede man vel heller ikke at låne nogle steder? Og dermed heller ikke have nogen gæld.

    En Lamborghini købt på KREDIT, er efter min mening heller ikke et udtryk for RIGDOM, da det jo ikke er sikkert, at “ejeren" ikke bliver nød til at sælge den igen, da den jo netop er købt på KREDIT! “Ejeren" af bilen, kunne jo være en forretningsmand, hvis forretning går fint I DAG. Men hvad sker der hvis han går konkurs om f.eks fire år, og stod med en kæmpe gæld?

    Hvordan man DEFINERER RIGDOM, er jo for iøvrigt, noget man gør, ud fra ens EGET synspunkt, vil jeg mene…

    #132746
    Janus007 (2)Forfatter

    Måske er man rig når man indser man ikke har brug for penge? Måske er man først rigtig rig når man har gjort sig fri af kapitalismens lænker og dårligdomme?

    Eller kan man blot opføre sig som rig og låne? Det ser vi jo 95% af alle andre gøre, endda med fint held.

    Næh… mit råd til dig; Hold dig gældfri så længe som muligt og når du har muligheden så belån alt hvad du ejer og har og gerne det 5-dobbelte. Indløs det hele i kontanter og flyt til Østen og lev som du altid har drømt om. Giv resten til dine børn, gerne lidt hver måned, sæt pengene ind i god bank i udlandet og grin af det hele. Lær dine børn at gøre på samme måde, men vær varsom – mange andre har gjort det i generationer 😉

    #132754
    AnonymForfatter

    Ha ha, den var go!

    Tak for de gode råd, men jeg har nu forlængst besluttet, at holde mig gældfri… Det troede jeg, at mit indlæg gav tydelig udtryk for.

    Bortset fra DET, kunne jeg ikke drømme, om at stjæle fra andre… Heller ikke “de grimme kapitalister", som du råder mig til, at stjæle fra. Sådan en person er jeg bare ikke, og DET er jeg stolt af!
    Det burde du kunne regne ud, ud fra et af mine indlæg, jeg har skrevet til ham der er på røven…

    Skulle jeg vælge en fremtid i udlandet, ville JEG da helt klart vælge PANAMA, og ikke østen! Hmmm, hvem andre, end JEG ved, HVILKE PLANER, jeg har for MIN fremtid?

    Prøv at google PANAMA, PANAMA BANKING, PANAMA OFFSHORE ACCOUNT, PANAMA OFFSHORE COMPANY, PANAMA TAXES, PANAMA TAX HAVEN, PANAMA REAL ESTATE, AMERICANS IN PANAMA, PANAMA CLIMATE…, (ingen voldsomme naturkatastrofer)…osv…

    Tak for de gode råd……

    #132820
    AnonymForfatter

    Tjaaa, hvad er rigdom? Hvor det bedst, at spare op? I DANMARK?

    #133046
    AnonymForfatter

    Renter og gebyrer på FORBRUGSLÅN, er SPILDTE PENGE!
    (Det er bare min personlige mening, og man må såmænd godt være uenig med mig, og futte pengene af, på renter og gebyrer, i stedet for at spare op…)

    Hmmm………. Hvad er RIGDOM? Hvoffor betale renter til andre?

    #133138
    AnonymForfatter

    Hmmm, Jeg holder på mine penge…

    Jeg må være godt dum, når jeg ikke brænder mine penge af…, UDE I BYEN! Se klokkeslæt!

    #133140
    AnonymForfatter

    MEN, man kan jo også hygge/feste hjemme…, med kæreste/venner. Det koster ikke særligt meget…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.