med underskriver på boliglånet

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89333
    AnonymForfatter

    Jeg har et spørgsmål ang. boliglånet. min nu ekskæreste er med underskriver på bank boliglånet, det vil sige de 20 % af købesummen. det blev gjort som et ønske fra banken side. nu er spørgsmålet bare om hun nu også ejer en del af lejligheden eller om det ike har noget at skulle have sagt.

    Hilsen
    Jon

    #132624
    AnonymForfatter

    Du kan se på skødet hvem der ejer ejendommen.

    Hvilken bank har lokket din kæreste til at skrive på lånedokumentet, det lyder fuldstændigt vanvittigt i mine øre at hun skal skrive udner.

    #132640
    KrisserForfatter

    Hvis det er din lejlighed (dvs. at det kun er dig der står som ejer i tingbogen), så er det din lejlighed alene.

    Hvis din ekskæreste er medunderskriver på lånet, hæfter I *formentlig* solidarisk. Det betyder at banken kan kræve pengene tilbage fra én af jer, og ikke kun halvdelen fra hver. Hvis f.eks. din ekskæreste holder op med at betale af på lånet, er det således dig der skal betale alle ydelserne, hvis ikke banken skal gøre brug af sit pant (hvis der er et ejerpantebrev) eller gøre udlæg.

    Det vil så være op til dig at godtgøre i retten, at din kæreste skal betale nogen af pengene. Medmindre I har en nedskrevet aftale, bliver dette meget svært.

    Det virker ikke fuldstændig ulogisk at din kæreste er medunderskriver på lånet, men ikke ejer lejligheden. Jeg kan forestille mig at banken har ønsket at I begge skrev under, da jeres samlede økonomi har været stærkere end din alene. Det er der som sådan ikke noget galt i, da det til tider kan resultere i en lavere rente (på grund af bankens lavere risiko), *men* man skal i sådan en situation *altid* få lavet en privat aftale hos en advokat, der dækker hvis I som nu er gået fra hinanden.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.