Bankprogrammer til Danske Netbanker

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89325
    AnonymForfatter

    Er der nogen som kender til bankprogrammer, som Microsoft Money, Quicken, mint.com eller lign. som fungerer med de danske netbanker?

    Jeg kunne evt. eksportere min posteringer, men min netbank AL-bank har ikke den funktion.

    Er det danske netbanker generelt meget gammeldags og tillukkede?

    #153916
    AnonymForfatter

    Hej psandn

    Det kan du nu!

    Hvis du – og andre – har lyst, vil jeg gerne invitere Jer ind, som testpersoner på Banklog: http://www.banklog.dk

    Banklog er et simpelt redskab til visualisering af dit kontoudtog vha. automatisk kategorisering, som det er kendt fra andre udenlandske sites.

    Send mig en mail på rasmus@banklog.dk, hvis det har interesse. På forhånd tak!

    mvh,
    Rasmus

    #154756
    Mads NForfatter

    Helt ening – danske netbanker er uinnovative og total blanke ift. tredieparts- integration med software som f.eks. Mint.com. Man skulle tro der snart var nogen der fik øjnene op for mulighederne (måske Rasmus er i gang – det vil vise sig).

    #154758
    AnonymForfatter

    Hvor er deres betingelserne for at bruge deres service?
    Hvad sker der med al den data jeg ligger ind?

    Er jeg 100% beskytte mod at banklog.dk følger med i mit forbrug?

    #154760
    Mads NForfatter

    Det er ikke automatisk import ihvertfald. Har lige modtaget en invite fra Rasmus (og tak for det). Af den invite fremgår det at man manuelt skal eksportere kontidata fra sin bank for derefter at importere den i banklog.

    Ift. “hvem der følger med" – tjae, det kan de der har adgang til dataen efter import – dvs. Banklog’s udviklere.

    Fidusen ryger for mig at se af fløjten når der ikke er tale om automatiseret import export. Man kunne måske så selv lave et script på ens computer der ordnede arbejdsgangen med export/import for en. Men så kan man for mig at se lige så vel benytte et online regneark fra Google fremfor en service man (på sigt) skal betale for.

    Eller vil servicen være gratis Rasmus?

    For at det her skal spille skal programmet for mig at se kunne udveksle data med ens pengeinstitut direkte. Det er det Mint.com kan for sine Amerikanske brugere – og deres service er (så vidt jeg ved) gratis…

    #154772
    AnonymForfatter

    Det er ikke forbudt selv at lave et regneark i den gratis OpenOffice, det gør jeg således “bogfører" hver gang der er bevægelser (hæver på visakort) og afstemmer med banken ca. 1 g ugentligt 🙂

    #154794
    AnonymForfatter

    Tanken er, at Banklog skal ligge på selve netbanken. For at opnå dette har vi lavet denne import/eksport model, så vi kan få feedback fra Jer.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.