Dankort gebyr på Posthuset

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89321
    AnonymForfatter

    Hvordan kan det være at Post Danmark har ret til at tage 5 kroner i gebyr for brug af Dankort på posthuset hos forbrugeren? Når andre butikker ikke har!

    /Mads

    #132494
    AnonymForfatter

    De tager selvfølgelig kun gebyr hvis du hæver penge eller betaler regninger med dit Dankort.

    Køber du frimærker, kuverver og hvad ved jeg må de ikke tage noget og det gør de heller ikke.

    #132498
    AnonymForfatter

    Tilføjelse:

    Så hvis du bare skal hæve penge, så køb et frimærke og bed om det antal korner du evt. skal hæve og har brug for, for så skulle det i princippet køre på samme måde som hvis du “hæver" penge i Fakta eller andre steder.

    Men den går ikke hvis du blot betaler regninger der, da må du betale som i enhver anden bank medmindre du da har en af Netbankerne som f.eks. EIK-Bank, som jo ikke tager gebyr overhovdet for brug af Dan-Kortet i Danmark.

    Hvem fanden gider for øvrigt bruge sin dyrebare tid på at stå i kø på posthuset for at betale en skide regning, der jo altid kan betales via Netbanken og her som oftest gratis. Posthuset tager vel snart 20 kr. pr. indbetaling eller 15 kr. er det vel efterhånden, men ved det ikke.

    #132504
    AnonymForfatter

    Det er fordi de har status som bank.

    Hvis du bare køber et postprodukt og betaler på beløbet, koster det ikke noget.

    Hvis du derimod hæver penge på posthuset, så fungerer det på samme måde som hvis du går ind og hæver penge i en bank, hvor du ikke er kunde.

    #132508
    AnonymForfatter

    Ja, og den gode gamle Girobank blev for efterhånden mange år siden solgt til Sparekassen Bikuben som omdøbte den til BGBank. Den danske Bank købte den så for nogle år tilbage og for 2 år siden blev navnet også ændret til Danske Bank. Men Dankortene fra BG-Bank virker fint endnu….Det var bare lidt historie, hvis jeg da husker rigtig.

    Så hvis du er kunde i Danske Bank, så vil det heller ikke koste dig noget at ordne dine bankforretninger på et posthus udover gebyrerne på giroindbetalingskortene.

    #132510
    AnonymForfatter

    Jeg annede det ikke at det hang sådan sammen at man betaler gebyr for at bruge dankortet til giroindbetaling på posthuset, før en kammerat gjorde mig opmærksom på det.
    Jeg er desuden sikker på at jeg ikke er den eneste der ikke er klar over det. Hvorfor skiltes der ikke med det Dankort gebyr når man står ved kassen på posthuset?

    #132532
    AnonymForfatter

    Det skyldes, at posthuset jo ikke ved hvad din bank opkræver dig for at bruge dit DanKort i en fremmed bank. Du skriver at det koster 5 kr., men dette gebyr er fastsat af dit eget pengeinstitut, så det har posthuset ingen indflydelse på. Andre banker skilter heller med det, så det må være underforstået at det koster at bruge kortet i fremmede banker.

    I øvrigt har postvæsenet ikke længere monopol på pengetransaktioner, såsom indbetalingskort m.v. som de havde tidligere, så du kan foretage indbetalinger i hvert eneste pengeinstitut i Danmark. Og også i dit eget, hvor det så fmt. ikke koster noget at bruge Dankortet.

    Men jeg vil endnu engang tillade mig at spørge om hvorfor du går på posthuset og foretager indbetalinger her i år 2009? Du har netop i et andet indlæg vedr. diskrimentation af lejere ved ansøgning om MasterCard i L/S. skrevet, at du er ingeniør og har god økonomi. Så jeg ikke rigtig forstå………..

    Jeg troede for øvrigt kun det var ældre mennesker, der gerne vil bruge den sidste hverdag i måneden på at gå i banken og hæve penge for derefter at gå ned på posthuset for at indbetale husleje m.v. Mange af disse mennesker er lidt ensomme og har således også dermed en fin mulighed for at komme lidt ud af deres boliger og få en lille snak med banken, posthuset m.v. og ikke mindst trække lidt frisk luf.t

    #132576
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke nogen gammel bedstefar, der tager på posthuset for at tale med medarbejderne. Men skal betale mit pendlerkort, idet det trafikselskab i det område jeg bor, ikke tilbyder betaling via PBS!

    /Mads

    #132594
    AnonymForfatter

    Hej Euromann26!

    Jeg syntes jo nok du er ved at blive en halvgammel mand, men måske du har fået Alzheimer?

    Men det har jeg ikke, jeg kan huske næsten alt hvad du har skrevet om MasterCard siden du blev medlem i juli måned d.å., og hvilket kreditkortselskaber du har fået afslag i. Det er ret mange, hvis det kniber med hukommelsen.

    I et af indlæggene nævnte du at du var 68 år og for nylig skrev du at du var nyuddannet ingeniør og ikke kunne forstå at du som bor til leje skulle indsende dok. for løn og formue for at få et MasterCard i IDA gennem Lån- log Spar, når dine kolleger, der har hus, ikke skulle gøre det.

    Måske det var en skrivefejl det med alderen eller hvad? Har så nu fået dig et godt billigt MaserCard og hvor i givet fald?

    #132596
    thsvForfatter

    Du kan jo bare betale dit indbetalingskort via netbank, så slipper du for gebyrer på posthuset!
    Men du kommer selvfølgelig heller ikke til at hilse på den søde dame bag skranken.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.