Mastercard

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89320
    AnonymForfatter

    Hej

    Vil lige høre om der er nogen der kender noget til Mastercard. Jeg kan vælge at oprette et via FDM og så igennem min bank. Kender ikke rigtig til forskellen og er der overhovedet nogen? Det eneste jeg lige umiddelbart kan se, er at man kan få nogle rabatfordele ved at gøre det gennem FDM.

    Mvh

    Baumanden

    #132490
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg kan få Mastercard i Tivoli og min bankforbindelse er: Ebberød Bank. Hvad er bedst for mig? Håber på lidt input fra Jer kloge hoveder herinde – hvem kan hjælpe.

    Nu har jeg læst den slags opdigtede spørgsmål i tide og utide herinde. Da personen ofte starter med Hej og slutter med MvH må det jo nødvendigvis være den samme demn samme person der sidder og keder sig eller hvad tror andre?

    MvH

    PS. Husk det er nytår i dag, hvorfor jeg vil hermed ønske allesammen et rigtig godt nytår.

    Og til dem der ønsker at stille spørgsmål om økonomi m.v.herinde vil anmode om at give lidt flere oplysninger, jfr. denne tråd, da svaret så selvsagt vil blive bedre.

    #132500
    AnonymForfatter

    Hej Doho

    Først og fremmest vil jeg meget gerne fremhæve at dette ikke er et opdigtet, men konkret spørgsmål. Dernæst skal det nævnes, at “hej" og “mvh" er rene høfligheds sætnigner og kan ikke helt se, hvor dit problem ligger henne?
    Jeg forstår ikke helt din problematik! Jeg skriver her for at få, hvad jeg kan se af andre spørgsmål, et konkret svar.
    Dette var tilsyneladende ikke det rigtige sted at stille dette. Jeg beklager, at jeg har taget din sparsomme tid, for at du kunne svare: intet konkret! tilbage på mit spørgsmål. Det er i orden, at skrive at man har behov for flere oplysninger, men eftersom jeg er ny herinde, er det lidt svært for mig at kende kodeks.

    Mvh

    Baumanden

    #132502
    AnonymForfatter

    Du skal sgu ikke beklage, men du skal oplyse hvilken bank du har og hvad det er for fordele du kan få gennem FDM.

    Alene det at du er medlem af FDM koster vel også noget? Og hvad siger prislisten i din bank?

    Hvad vil du egentlig have konkret svar på min lille ven? Lidt kan du vel også selv finde ud af eller hvad?

    #132534
    AnonymForfatter

    Til doho: Jeg synes, du skal stoppe med de dumme beskyldninger om opdigtede spørgsmål. Det bidrager ikke positivt til debatten at overfuse bidragydere med urigtige påstande, og skulle der optræde “opdigtede spørgsmål" (= teoretiske spørgsmål?), så sker der vel ingen skade ved det.

    Til Baumanden: Mastercard er et kreditkort i lighed med Eurocard, Diners og American Express. De fleste banker udsteder et Mastercard, hvis man har en nogenlunde fornuftig økonomi, og mange firmaer har indgået aftale om benyttelse af Mastercard i forbindelse med detailsalg, hvor man opnår specielle fordele ved at betale med Mastercard’et.

    Kreditkort er en genial ting, hvis man kan styre sit forbrug, for man kan opnå op til 2 måneders gratis kredit på sine indkøb. Men man skal altid sørge for at betale hele beløbet ud ved HVER månedlig betaling, for kredit ud over den første periode forrentes med en ÅOP på omkring 20%.

    For mit eget vedkommende har jeg:
    – et Mastercard hos Coop/FDB, som fungerer som medlemskort og opsamler min bonus/dividende. Det kræver medlemsskab af FDB (koster 50 kr.) at få kortet, og jeg bruger det, når jeg handler i Brugsen, Kvickly, Irma, Fakta og Superbest, hvor jeg også hæver kontanter på kortet. Betalingsopkrævningen er gratis.
    – Et Mastercard i Magasin/Illum, hvor jeg får 10% rabat på alle Magasin-varer samt forskllige andre ad hoc tilbud, når jeg betaler med kortet. Kort og opkrævning administreres af SEB banken, som kræver 15 kr. pr. betaling, så jeg bruger kun kortet, når den opnåede rabat er højere end 15 kr.
    – Et Mastercard i FDM, hvor jeg i forvejen var medlem, da jeg har tegnet mine forsikringer gennem FDM. FDM’s Mastercard giver mulighed for at købe specielt gode tilbud i FDM’s butik og i forbindelse med Kør-selv ferier, og man kan for mindre end 100 kr. tegne en såkaldt bilrejseforsikring, som jeg ikke har set tilbudt andre steder. Endvidere vil rabatter, som man kan opnå som FDM medlem ved entré til forlystelser og seværdigheder, automatisk blive trukket ved betaling med kortet. Kortet administreres af Lån & Spar, som kræver 10 kr. i administrationsgebyr for hver betaling, hvis betalingen kommer fra en anden bank end Lån & Spar.
    – Et Eurocard/Mastercard fra min bankforbindelse, som jeg anvender i udlandet, da vekselkursen typisk er bedre på dette kort end på Mastercard.

    Så mit råd vil være: Der er ingen grund til at begrænse sig til et kreditkort, og målret brugen af kreditkort til at få de bedste rabatter og de mindste omkostninger. Betal hele beløbet hver måned og vær opmærksom på, at kortudstederne automatisk sætter den månedlige betaling til et minimumsbeløb, for de vil gerne låne penge ud til solide kunder til en alt for høj rente.

    #132542
    AnonymForfatter

    Til Tove:

    Jeg syntes også at du burde stoppe med din uberettiget kritik og usaglige “dumsmarte" bemærkninger. Alt hvad jeg har skrevet kan jeg stå inde for samt om nødvendigt dokumentere.

    Således forbeholder jeg mig ret til til enhver til at gøre opmærksom på at samme person har spurgt om det samme flere gange samt hvis en historie virker lidt for “rørende". Jeg kunne nævne massevis eksempler på det.

    Jeg er godt klar at du, General Prier, Krisser og BoSol sluger samtlige spørgsmål råt og hver gang giver en længere forklaring, en forklaring som jeg dog oftest kun skimmer, da der for det meste er tale om stedse gentagelser og selvfølgeligheder.

    I øvrigt klæder det ikke debatører fra din ovennænvte klike som generalen at opfordre til licenssnyd, ligesom BoSol i tide og utide opfordrer til at gemme sine penge i udlandet.

    Jeg er sikker på at det er i Mybankers interesse at det er oprigtige spørgsmål der stilles, ligesom der ikke bør opfordres til at begå strafbare handlinger, det er bare for meget efter min opfattelse.

    Men måske jeg også skal fryses ud af dette forum, ligesom I har gjort med andre?

    #132544
    AnonymForfatter

    For så vidt angår FDB-MasterCardet, så koster det mig bekendt 75 kr at blive medlem, ligesom dividenden forlængst er blevet afskaffet. Derimod har FDB ofte nogle medlemstilbud med rabat, men det kræver ikke noget MasterCard.

    Dette bare for rigtighedens skyld, hvis ikke du har noget imod at jeg retter.

    Endvidere kan jeg ikke opfordre nogen til at have så mange MasterCard som du har, da det hurtigt virker for uoverskueligt. Bare man en enkelt gang glemmer at få betalt en regning, så kommer der rykkergebyr på måske 100 kr.på, og hvad har man så tjent? Kan hurtigt blive en dyr fornøjelse.

    #132598
    AnonymForfatter

    Kære dodo

    da du flere gange har nævnt “mig" synes jeg du skulle købe en pakke “Tudekiks" og drikke en god rødvin til eks. “Solengo 2001" fås hos Philipson Wine i Hørsholm

    #132600
    AnonymForfatter

    Det er nok ikke sidste gang jeg kommer til at nævne dig BoSol, men hellere dårlig omtale end slet ingen, ikke sandt…..og jeg håber sgu at den Solengo 2001 er god. Jeg bryder mig for øvrigt ikke så meget om kiks, jeg kan bedre lide russik kaviar, hvis det er ok med dig?

    #132608
    AnonymForfatter

    Fordelen er hvis du betaler med mastercard på internettet er der dækning på fx flyrejser,
    hvorimod dankortet ikke dækker en skid hvis selskabet går på røven.
    Har lige prøvet det der var med visakort fuld dækning fuck dankortet og skodbankerne

    #132702
    AnonymForfatter

    Kære Tove og Westside

    Godt nytår først og fremmest 🙂
    Tusind tak for at i ville bruge tid på, at skrive en masse gode inputs.
    For mig er det bedste nok, et Mastercard fra FDM.

    Til doho: Livet er for kort til at svine folk til på den måde. Smil til verden og den smiler igen.

    #132708
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke svinet nogen til, men har naturligvis givet kontra, hvis nogen ikke har kunnet lide hvad jeg har skrevet.

    Forsæt du bare med at spørge om Mastercard, investering af Lottogevinster, opsparet formuer samt modtaget arv. Jeg er sikker på at Generalen, Krisser, Tove og ikke mindst BoSol nok skal give gode svar.

    Nu tager jeg på forretningsrejse i morgen, så jeg er væk i nogen tid. Så har du det at juble over! Jeg vil anbefale dig at få dig et ordentlig liv!!!

    #132710
    AnonymForfatter

    Doho “Jeg vil anbefale dig at få dig et ordentlig liv!!! "
    Nu har jeg den ene gang efter den anden snart i samtlige tråde set din negative opråb. Tror du ikke der er dig der burde få dig et bedre liv. Angående din rejse så blive væk i laaaannng tid tak og så find dig en brud der.

    #132718
    AnonymForfatter

    Nå, du kan rigtig huske at jeg gav dig kritiserede dig for din tåbelige og helt grundløse kritik i en anden tråd, men lad nu være med at bære nag og abe efter, der skal være plads til os allesammen. Jeg kender dig godt under andre pseudonymer herinde, prøv at forny dig lidt.

    Kan I hygge Jer godt herinde i de næste par uger, og jeg vil glæde mig til at læse gode spørgsmål og svar, når jeg vender tilbage hjem.

    #132726
    AnonymForfatter

    Der findes som allerede nævnt mange selskaber der udsteder kreditkort, men vær meget opmærksom på renter, gebyrer m.v.

    Fdb er så vidt vies, et af de billigste kreditkort og der ydes stadig dividende uanset Master card eller ej, afhængig hvilket lokalområde man bor i.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.