KPMG om Stein Bagger- øhh! – ‘ingen indikation af forsømmelighed’! –

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89318
    AnonymForfatter

    “På baggrund af vores interne gennemgang af vores materiale i sagen, kan vi sige, at vi føler os bedraget ligesom andre i denne sag. Vi står ved vores arbejde. Vi har ingen indikationer af, at partnere eller medarbejdere fra KPMG har været forsømmelige eller medvirket til ulovligheder eller økonomisk kriminalitet."

    Den go’e gamle fra revisionsfirmaer, der lader regnskaberne udarbejde af ‘vandbærerne’, hvorefter ‘de statsautoriserede’ tager en let kigger – og underskriver – samt ti-dobler timeprisen.

    Og – har set – at ‘de statsautoriserede’ – hvis afslørede i deres uvidenhed om regnskaberne, frasiger sig ansvaret med begrundelsen, at det ikke var dem, der udabejdede regnskabet, men kun var underskrivere.

    Var der ikke noget med gamle Jyske Lov, som er en del af lovgrundlaget i dagens Danmark, at mester ansvarer for sine svende?

    #132474
    ahkForfatter

    Tja, det er jo fra mit lægmands perspektiv åbenbart at KPMGs revision INTET er værd, idet hvad du citerer er en veritabel faliterklæring. Hvis ikke det fører til at KPMG i overensstemmelse hermed må lukke og slukke, i det mindste i DK, ja så har den almindelige forretningsmæssige anstændighed igen lidt et nederlag som vil svie til den samlede revisionsbranche… IMHO.
    Mvh
    AHK

    #132478
    AnonymForfatter

    “Hvis ikke det fører til at KPMG i overensstemmelse hermed må lukke og slukke, i det mindste i DK, ja så har den almindelige forretningsmæssige anstændighed igen lidt et nederlag som vil svie til den samlede revisionsbranche… IMHO."

    Ak, ja! Var det bare så enkelt!

    Et sådant system er der ikke nogen der kan/tør sætte spørgsmålstegn ved.

    Futtoget kører uanfægtet videre. Uden ansvar; men med en god aflønning!

    (For satan; som tidligere selvstændig véd jeg godt, hvad en revisor tager for en tlf.opringning på fem minutter – det er ret så meget over 100 kroner – og det var i 70’erne)

    Kunne fristes til også at nævne advokaterne; meeen, det må være en anden debat.

    #132484
    ahkForfatter

    Hej Jerrt
    Ja, jeg ved godt at mit indlæg ovenfor er en moralsk fordømmelse snarere end en realistisk fremskrivning af hvad der kommer til at ske. Men branchen som helhed kan jo dog umuligt være tjent med det, da man jo så må formode at KPMGs værdiløse indsats kendetegner branchen som helhed. Citatet du bringer er jo latterligt derved at det beskriver et firma som tilsyneladende slet ikke har fattet hvilke interesser det skal varetage i denne sag. Det er som hvis politiet ville sige: “Det er da klart at vi ikke kan opklare nogen forbrydelser så længe de kriminelle fortsætter med at tale usandt under afhøring." Man bliver harm over en sådan tåbelighed! Man skulle synes – igen ud fra en lægmands betragtning – at der her var grundlag for et sagsanlæg mod KPMG fra de store taberes side. Hertil kommer den overvejelse, at Bagger nok næppe har været ene om sit svindelnummer – og i hvilket omfang han har haft allierede i eget og andres firmaer må komme an på en efterforskning. At KPMG kan være impliceret ville da være en arbejdshypotese som jeg ikke ville lade stå uafprøvet hen, dersom det var mig som efterforskede sagen.
    Mvh
    AHK

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.