Renten 2009

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89288
    AnonymForfatter

    Hvordan tror jer med indsigt i finansverdenen at renten udvikler sig i 2009, man kan jo læse alt fra en lille stigning til et fald helt ned omkring 2 %.

    Jeg er begyndt at fatte interesse for alt det her økonomi og hele den finiansielle sektor, hvor starter man som begynder hvis man gerne vil lære det helt fra bunden, kurser bøger osv.

    God jul….

    #132154
    thsvForfatter

    Renten 2007?

    Jeg tror, at der lige efter nytår kommer endnu en rentenedsættelse i Danmark!
    Og så vil Nationalbanken ellers følge ECB med ned, således at renten er 2,0-2,5% i Danmark i efteråret 2009, samtidigt vil den lange rente falde langsomt, så i starten af 2010 kan det formentligt betale sig at lægge om til 4% 30 år for folk, der ønsker fastforrentet lån.

    Prøv at låne “Penge&Privatøkonomi" på biblioteket, behøves ikke være de nyeste numre.
    Eller spørg efter en let økonomi-bog, så du lærer begreber som realrente, annuitet, serielån, kursgevinst og nutidsværdi.

    #132156
    AnonymForfatter

    Jeg vil gerne anbefale dig bogen “Din økonomi" af Michael Møller.

    #132166
    NultopskatForfatter

    Husk at alle økonomiske modeller forudsætter:"Alt andet lige" hvilket meget sjældent er tilfældet..;o)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.