Låneomlægning og boligværdi

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89284
    AnonymForfatter

    Jeg overvejer at lægge mit fastforrentede obligationslån om til F1 Flekslån. Ikke for at spare penge, men for at få løbetiden ned.

    Men jeg var så dum at købe, da prisen på ejerlejligheder var på sit højeste. Jeg gav dengang 1.575.000 for lejligheden – i dag vil jeg formentlig kunne få 1.300.000 for den.

    Jeg købte uden formue og skylder derfor lige knap 1.575.000 kroner endnu.

    Mit spørgsmål er derfor: Hvis jeg omlægger lånet, vil banken/realkreditinstituttet så igen vurdere værdien af lejligheden? For eftersom jeg kun kan få realkredit på 80% af værdien, vil jeg være tvunget til at tage banklån for differencen og dermed kan det ikke betale sig.

    På forhånd tak for svar!

    #132126
    AnonymForfatter

    Ja desværre. Du er nu teknisk insolvent. (dine forpligtelser overstiger dine aktiver) HVis du ikke har anden formue tviler jeg på du kan få et nyt lån.

    #132130
    AnonymForfatter

    Det er ikke korrekt – du kan godt omlægge til F1…

    #132164
    thsvForfatter

    1) Ja, trådstarter er teknisk insolvent!
    2) Nej, trådstarter kan ikke få et nyt lån, men kan stadig omlægge sit lån, sålænge at restgælden ikke overstiger det originale lån!

    Så en god forrentning kunne være at omlægge til et F1-lån, for at få lavere rente, og derved flere penge til afdrag for samme ydelse.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.