Ratepension

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89272
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg er rimelig ny på området ang. ratepension.

    Jeg har tjent nogle gode penge i år, og vil gerne betale ind på en ratepension for at tage noget af topskatten.

    Mit spørgsmål er, om det er en god eller dårlig idé at oprette en pensionskredit til indbetaling på pensionen, da jeg ikke lige står med pengene?

    Er som sgat ikke så meget inde i det, men kun være dejlig hvis en venlig person kunne forklare lidt om det.

    På forhånd tak

    ReneDK81

    #131942
    AnonymForfatter

    Absolut venlig person kan oplyse:

    Kan som hovedregel anbetale dig at låne et beløb i en kortere periode max. 1 år, og når du får overskydende skat retur (ca 60%)af beløbet, så afdrager du dette beløb eksordinært på lånet.

    Men igen et spørgsmål man ikke kan svare entydigt på, da der mangler væsentlige oplysninger som f.eks alder, andre pensionsordninger og beløbets størrelse osv.

    Få iøvrigt lavet nogle beregninger i banken, men du har måske heller ikke tillid til dem mere, da det skinner igennem herinde at det er der næsten ikke nogen der har.

    #131944
    AnonymForfatter

    Hej Doho

    Nej – vi er faktisk mange, der har prøvet bankpersonalets slesken for at købe deres dødsyge tabsgivende strukturerede produkter – prakken deres aktier på – og den stadige køb vores forsikringer, køb vores realkreditprodukter – køb vores dødsyge investeringsforeningsbeviser – køb vores dødsyge moster. Noget skal I købe!

    Og dette er et rigtig godt forum til at få bekræftet – at bankerne INGEN hæmninger har.

    #131946
    AnonymForfatter

    Enhver bank eller firma er da interesseret at få afsat netop deres produkter. Det er der vel ikke noget odiøst i. Og omtrent 90% af danskerne er da fuld ud tilfredse med deres bank incl. undertegnede. Så det er jo kun en lille mindre del der er utilfredse over at de sikkert har tabt lidt penge på deres værdipapirer eller hvad ved jeg eller måske de er i sidste ende er utilfredse med sig eller livet i al almindelighed.

    Og hvis der er noget man som kunde ikke forstår hvad der bliver sagt i banken, så siger man da bare pænt nej tak. Hvor svært kan det være om jeg må spørge.

    #131952
    AnonymForfatter

    Hej doho

    Skån os for dit lommefilosofi – livet er skønt.

    De 90% du mener er tilfredse med deres bank, er dem der endnu ikke har opdaget, hvad der sker i bankerne.

    En ejendomsmægler har fortalt, at den store bank han har et samarbejde med, har sendt sit personale på kursus i spørgeteknik, så de kan snøre endnu flere kunder.

    #131964
    AnonymForfatter

    Og inde i TøjEksperten ville de ikke sælge mig en skjorte fra Jack&Jones… 😉

    Det er da meget nemt at sige “Nej tak, jeg er ikke interesseret", men du skal nok ikke forvente at bankerne begynder at anbefale konkurrentens produkter – så er du da ihvertfald dummere end du giver udtryk for… 😉
    Jeg fik f.eks. også pranget 10 par strømper på mig i dag, da jeg købte et par nye sko – jeg synes også det er for dårligt at skobutikkerne er begyndt at sælge strømer… 😉

    TT: Det er ikke altid den mest optimale løsning at oprette en Ratepension selvom man betaler topsakt – det afhænger af mange andre ting, så jeg kan anbefale dig at tage fat i en pensionsrådgiver, som sagt kan du jo finde en anden end din bank hvis du ikke har tillid til at de anbefaler den “bedste" løsning…

    God jul!

    Vh. Michael

    #131980
    AnonymForfatter

    Ok Michael

    Vil lige tale med en pensions rådgiver.

    Er der ikke mange der har oprettet en pensionskredit, så de kan indbetale på en ratepension?

    #131982
    AnonymForfatter

    Der er vist ikke nogen, der optager en pensionskredit i bankerne mere p.g.a. de forholdsvis høje renter. Det var derimod rigtig mange, der gjorde det i årene 2004, 2005 og 2006, da renterne var lave og friværdierne i fast ejendom voksene time for time, ligesom aktiekurserne.

    Der var flere eksperter der advarede om dette cirkus og den risiko de påtog sig, men dette kunne ikke få profithungrende halvrige boligejere til at lade være.

    Og hvad hører vi så i dag: At mange personer i 45-60 års alderen ikke har råd til at gå på pension, da deres aktierne er faldet voldsomt og friværdierne ligeledes. Mange har tabt ærgerlige millioner på den konto.

    I dit tilfælde mente jeg at du kunne have fordel ved at låne et mindre beløb på måske 30-40.000 til din pensionsopsparing og så hurtigt (indenfor 1 år) få det afdraget igen, men hvis renten er for høj så er der heller ikke noget at hente for dig.

    Og nu skal du ikke straks komme med det næste spørgsmål som mange andre herinde ville gøre: Hvor høj må renten så max være? Det må selv regne ud, jeg gider ikke.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.