hvordan undgår jeg at betale skat af min renter

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89265
    AnonymForfatter

    Vi får en ret stor renteintægt i år (ca. 50.000)
    Når min kone ikke betaler topskat, men kun mellem og bundskat og jeg betaler topskat
    skal vi så begge indbetale på en ratepension, eller skal min kone vælge kapitalpension og jeg ratepension.
    Eller skal vi gøre noget helt andet.
    (vi har ingen rentudgifter)

    #131856
    AnonymForfatter

    Hvis I har feriehus i EURO-udland, har I også en udlandsk bankkonto og gør som jeg overfør, lige hvad I vil via Swift+Iban, så er pengene “gemt" for SKAT.dk

    #131860
    AnonymForfatter

    Det kan du jo gøre, hvis du ikke er bange for at blive opdaget.

    Det er et fokus område for SKAT, så du vil med garanti ikke kunne sove trygt om natten. Jeg kan garantere dig for at det ikke er sjovt at have en sag kørende, de graver ganske grundigt løs i din fortid og vil gøre det indtil solen engang ikke mere står op.

    #131862
    AnonymForfatter

    Jeg mener iøvrigt, at ægtefæller bliver beskattet med den højeste trækprocent én af ægtefællerne har, i dit tilfælde topskat, fsva. renteindtægter.

    Jeg vil derfor mene, at det ville være smartest at du indsætter på en rate-pension så meget du kan op til fradragsgrænsen.

    #131864
    AnonymForfatter

    Hvad er det for noget vrøvl???

    Renteindtægter bliver indberettet fra bankens side til SKAT – SKAT er da fløjtende ligeglad om du bruger pengene, graver dem ned eller overfører dem til udlandet..!! De ryger direkte i din indkomst og dem skal du betale skat af.

    Du kan indbetale på en kap eller rate alt efter din skat for at “slippe"…

    #131868
    AnonymForfatter

    Bliv en PT

    #131874
    AnonymForfatter

    Tænk at man på sådanne debatsider skal læse om opfordring til skattesnyd.

    BoSol du skal da sætte dig noget mere ind i tingene inden du skriver sådan noget sludder. Jeg kan i øvrigt huske at du har spurgt nok 10 gange om hvor meget du nu kan få udbetalt fra dine skide indexkontrakter og ingen har svaret dig endnu. Hvornår spørger du igen? Dine andre kæpheste er hvordan du kan spare over 1000 kr. ved ikke at anvende EikBank, når du overfører dine penge til udlandet, ligesom alt om valuta har din store interesse.

    Ved overførsel via Swift/Iban sker overførslen til et andet EU-land og samtlige lande
    har pligt til at videregive oplysning om renteindtægter til dit bopælsland. Der er dog et par enkelte lande f.eks Luxembourg, Schweiz og Østrig, der ikke er med, men de opkræver så tilgengæld en såkaldt kildeskat på ca.35% eller måske lidt mindre i en overgangsperiode af renteindtægterne og overfører dem tilbage til kildelandet.

    Så lad være med at opfordre til skattesnyd, der oftest bliver opdaget. Der er samtidig utallige eksempler på at tidligere bankansatte i skattelylande truer rige mennesker med at gå til skattevæsenet, hvis ikke de lige overfører nogle millioner eller mere til sig selv. Er det ikke meget fristende for en halvfattig bankmand, der måske har mistet sit arbejde eller måske syntes at formueforskellene er for store?

    Jeg håber at du kan sove godt selvom du er en skatteunddrager, men egentlig tror jeg du er en person, der ikke ejer kongens mønt, der bare vil have en lille diskussion i gang i ny og næ. For de rigtige snydere ville jo aldrig, aldrig komme med sådan en opfordring herinde.

    #131876
    AnonymForfatter

    Hold da op en udvikling, jeg skulle bare lige vide om jeg skulle satse på ratepension eller kapitalpension, og så udvikler det sig til en sag om skatteundragelse og mudderkastning.

    Undskyld ulejligheden.

    #131878
    AnonymForfatter

    Har du fået svar på dit spørgsmål Thor6? Jeg tror dog ikke der er nogen der kan give et ordentlig svar herinde, da du ikke har afgivet oplysninger til at besvare det.

    Men kan du ikke selv spørge dig for i banken, og så giv os besked herinde. Nå nu har givet dig tid til at skrive og svare m.v., så ville det da være rimeligt? Eller hvad siger du selv?

    #131880
    AnonymForfatter

    Jeg brugte netop mybanker.dk for at få en “uvildig" vurdering af om der var alternativer der var bedre for mig, end for banken. Men jo, jeg skal gerne svare når jeg har talt med banken.
    (Jeg kan allerede nu røbe, at jeg er 75% sikker på at de siger “ratepension") det er pt. svaret på alt.

    #131882
    AnonymForfatter

    Jeg vidste da godt at du vidste det i forvejen. For med 50.000 kr. i renteindtæger på et år er man jo ikke noget fattig mand, da du i hvervt fald har mindst 1.000.000 på bankbogen til en rente af 5% i banken. Hvis jeg havde 50.000 kr. i renteindtægter, så ville jeg have en formue på hele 2,5 mill, da jeg selvfølgelig ville have placeret dem i kortforrentede obligationer med en rente på kun 2%.

    Det er i øvrigt vist ikke meget der tjenes på en ratepension i banken, hvis du selv forestår investeringen, men lidt vil du vil godt betale for deres ulejlighed.

    #131886
    thsvForfatter

    Man har altså kunne få væsentlig mere end 5% i rente på aftaleindskud i 2008!
    Kunne jo osse være renter fra 7% obligationer, så mon ikke, der nærmere er tale on formue i størrelsesordenen 800.000 kr, måske en friværdi fra en solgt ejendom?

    #131888
    NultopskatForfatter

    Nu er det lidt sent at tænke skat…Så der er ikke så mange muligheder sidst på året.

    Ratepension som nævnt, svaret på (næsten) alt…og som også nævnt din kone kan gøre som hun vil, med mindre hun kan skabe negativ kapital indkomst vil du og kun du blive beskattet med den høje sats, ikke ifølge skatteloven, men ifølge SKATS tolkning.

    Ellers er der 10 mands projekter også kaldet skatteanparter.

    Det bedste er dog at forberede sig gennem året, og undgå positiv kapital indkomst fra danske banker…

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.