Banken kraker, hvad sker der med min gæld?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89251
    AnonymForfatter

    Hej, jeg har tænkt lidt over, hvad der normalt sker med ens bankgæld, hvis ens bank kraker? Vil gælden blive eftergivet, eller kræves det, at den flyttes til en anden bank, eller går staten ind og inddriver pengene istedet?

    Jeg har en gæld på omkring 60.000 kr.

    Naturligvis håber jeg på den første løsning, men jeg er næppe så heldig, så hvad sker der med min gæld i tilfælde af at min bank kraker?

    #131706
    NultopskatForfatter

    Hvis banken krakker bliver balancen gjort op, og bankens udlån (dvs dit lån) bliver indrevet for om muligt at dække underskuddet.

    Så svaret er du vil få en frist til at indfri dit lån.

    #131712
    AnonymForfatter

    Du afvikler sandsynligvis bare din gæld i helt samme takt som du allerede har aftalt.
    Hvis du fx er kunde i Fionia Bank, som nok krakker her i januar, jammen så fortsætter du bare med at afdrge til “Det Private Beredskab for afvkling af lødlidende banker".

    #131740
    AnonymForfatter

    det er da ikke fair, hvis det var omvendt, så var pengene jo gået tabt. hvis det ikke havde været for regeringen, som er gået ind og lavet en hjælpepakke til kunder med indlån.

    #131750
    NultopskatForfatter

    Afviklingen bestemmes fuldt og kun af hvordan banken krakker….

    Hvis der som Generalen nævner laves et afviklings selskab, kan det være muligt at beholde nuværende afdragsform.
    Hvis banken overtages kan der ske ændringer.
    Hvis banken krakker, som spørgsmålet var, får du en frist til at indfri lånet.

    #131904
    AnonymForfatter

    Dokumentation Tak.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.