Ang nyt lån…

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Frederik FrederiksenForfatter
    Indlæg
  • #89249
    Frederik FrederiksenForfatter

    For tiden går jeg med tanker i at købe en vens bil da han skal flytte til USA..

    Bilen har en højere værdi end han sælger den til da han har købt den i tyskland, ca 20.000 mere værd i værdi end jeg skal betale for den, jeg kan købe bilen for det samme som han gav for den, han mangler penge derfor sælger han den billigere..

    Problemet er at jeg i skrivende stund har et forbrugslån for 100.000 i banken, først 35.000 til div lejligheder og diverse, og derefter 65.000 lånt til en bil, bilen er pantfri så den kan jeg bare sælge..

    Problemet er at min ven skal til usa til januar så skal således stå med 2 biler, og en samlet låne sum på 180.000 indtil min gamle bil er solgt..

    Jeg har ca 15.000 udbetalt efter skat hver måned og har 6000 til mig selv efter alt er betalt.

    For mit nuværende forbrugslån betaler jeg 2100 om måneden for med en løbetid over 6 år.

    Nu er mit spørgsmål om jeg skal låne pengene til min ven bil sælge min egen bil for 65.000 som den ca er værd og så købe min vens bil så har jeg lån for 120.000 og bilen er ca det samme værd = at jeg har en nyere bil og har 1:1 kontra bil og billån.

    Ligenu skylder jeg jo 100.000 og har sådan set kun værdier for 65.000 = dårlig handel for mig og bekymre mig også meget.

    Kan jeg få en samlet lånesum både forbrugslån og nyt billån samlet i et billån eller hvilken lånetype der nu er billigst for mig.?

    Pt giver jeg 11,45% på mit forbrugslån som jeg betragter som dyrt.

    SÅ!! hvad ville I gøre.?

    MVH

    Frederik

    #132118
    AnonymForfatter

    Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er sandt, at bilen virkelig er 20.000 mere værd end, du skal give for den, men biler plejer ikke at stige i værdi, medmindre de bliver istandsat. Hvis din ven har købt og brugt bilen, skal du være varsom med at tro, at den er mere værd end han har givet for den. Det er korrekt, at biler er billigere i Tyskland end i Danmark, men din ven har formodentligt betalt dansk indregistrering på den, og så er den formodentligt ikke mere værd end han har givet.

    Du skal under alle omstændigheder sikre dig, at bilen er dansk indregistreret, da det ellers kan blive dyrt for dig.

    Du skal også tænke på, at hvis du skal hastesælge din nuværende bil, er det ikke sikkert, at du kan få de 65.000 kr. for den som du mener den er værd, og hvis du skal slå 10-20.000 kr. af prisen har du mistet fordelen i merværdien som du virker så begejstret for.

    Mit ummiddelbare råd er derfor, at slå kold vand i blodet og vurdere om det virkeligt er nødvendigt at skifte bil. Det er jo ikke lige tiden for dyre impulskøb i øjeblikket.

    God jul, og held og lykke med overvejelserne.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.