Omlægning

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • BlueForfatter
    Indlæg
  • #89247
    BlueForfatter

    Hej Forum!

    Februar i år købte jeg ejerlejlighed – min bankrådgiver (SparNord) tilrådede på det kraftigste at jeg fik oprettet en friværdikredit – hvor man kan skyde penge ind eller hæve penge når det passer en – i stedet for realkreditlån. Jeg fulgte rådet – det blev en friværdikredit på ca. 400.000 kr. – min friværdi var på 300.000 kr. da jeg gav en stor udbetaling.

    I november fik jeg brev fra SparNord – de rådede mig til at omlægge Friværdikontoen(rente: 8-9%) til et F1-realkreditlån(1-årigt rentetilpasningslån) – friværdien skal i så fald sættes ind på en stjernehop-konto. Dette undrer mig en del, for bankrådgiveren var utrolig ivrig efter at “afsætte" friværdikontoen i sin tid og blev faktisk ret sur og mopset da jeg fortalte at jeg også overvejede realkreditlån! – Men banken tjener vel penge hver gang man omlægger lån?

    Rådgiveren bruger som argument at SparNord mener at renten på realkreditlån vil falde inden for 1 år. Er det mon sandsynligt? – Har de noget at bygge det på?

    Umiddelbart lyder det måske nok som en god ide hvis man kigger på renterne – men hvor mange udgifter vil der løbe på mht. gebyrer, afgifter, tinglysning osv.? Og om 12 måneder skal lånet vel justeres eller laves om igen – vil det medføre nye udgifter?

    Vil en omlægning kunne betale sig? Skal det i så fald ordnes inden 2009?

    På forhånd tak

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.