EN LAV RENTE?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89245
    AnonymForfatter

    JEG HER 780.000 STÅENDE I NORDEA OG FÅR EN RENTE PÅ 0,750%
    MEN JEG HAR FLERE GANGE SAGT I BANKEN AT JEG SYNTES DET ER FOR LIDT.
    nU FØLER JEG AT JEG HAR VÆRET LIDT TIL BESVÆ I BANKEN OG KAN IKKE LIDE AT GÅ DER NED IGEN
    DE SIGER I BANKEN AT MINE PENGE KAN VÆRE TABY HVIS JEG FLYTTER DEM DA MAN ALDRIG KAN VIDE HVAD FINANSKRISEN BRINGER
    NU ER JEG BLEVET SÅ BANGE AT JEG ER BEGYNDT AT HÆVE MINE PENGE STILLE OG ROLIGT SÅ DE IKKE FATTER MISTANKE. 25.000 AD GANGE SOM JEG GEMMER I MIN LEJLIGHED UNDER KØKKERNBORDS PLADEN HVOR JEG HAR BORET UD TIL PENGENE.
    mEN NU ER JEG BEGYNDT AT TRO AT DER KAN VÆRE TYVE PÅ SPIL OG JEG SYNTES AT FOLK JKIGGER MÆRKELIGT PÅ MIG PÅ GADEN NÅR JEG GÅR UD FRA MIN BOLIG OG UD PÅ GADEN.
    HVAD SKAL JEG NU GØRE MIN LÆGE SIGER AT JEG SKAL TAGE DET ROLIGT?

    #131970
    AnonymForfatter

    Er i tvivl om du bare er en stupid spasser der keder sig og derfor lige havde lyst til at skrive et imbecilt indlæg.

    Men nu får du lidt feedback selvom jeg føler de 2 min jeg bruger er totalt spildt.

    Du er sikret af bankpakken, hvilket betyder at dit indlån er sikret i banker der tilmeldt denne pakken (frem til okt. 2010). Eksempelvis FIH.dk eller BRF.

    Det er dig der kunde i banken. Ser det som en udfording at forhandle renten med din bank. Hvis du har 800.000 kr. burde du føle dig som kongen til forhandlingen.

    Ved at skifte til FIH får du over 35.000 ekstra i rente om året. (5,35-0,75)*8000

    #131974
    AnonymForfatter

    Et hurtigt blik på Nordeas hjemmeside viser:

    Under kr. 25.000 0,75% i rente
    mellem kr. 25.000 og 100.000 1,25% i rente
    over kr. 100.000 2,75% i rente

    Så du har vist kun læst første linie på bankens opslag om renter.

    #132066
    thsvForfatter

    Hvor fandt du den rente?

    Grundkonto giver kun 0,25% hos Nordea:
    http://www.nordea.dk/Privat/Din%2bdaglige%2b%c3%b8konomi/Grundkonto/Priser/780552.html

    Dine rentesatser kræver jo at man kan finde udaf at flytte sin opsparing til en anden konto:
    http://www.nordea.dk/Privat/Opsparing+og+investering/Opsparing/Priser/781642.html

    Og dette evner denne trådstarter jo åbenbart ikke.
    Derudover er der jo mange andre opsparingskonti, f.eks. Nordeas egen Pluskonto Fri, der giver 3,75-4,25% på opsparing mellem 50.000 og 500.000 kr.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.