Swedbank -renteændring

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Allan Kristensen (2)Forfatter
    Indlæg
  • #89242
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    Alle banker ændrer renten hele tiden, og det er lidt svært at finde ud af.

    Jeg har andelsboliglån i Swedbank. I sidste uge opdagede jeg, at den rente som står på bankens hjemmeside er 1% højere end renten på mit lån.

    Da jeg ringede til banken fik jeg at vide, at renten på hjemmesiden kun gælder for nye lån som lånes efter den 1.12.08.

    Gamle kunder beholder deres oprindelige rente, men vil også fremover blive ramt af renteændringer.

    Og nu mit spørgsmål – skal banken ikke orientere sine kunder, eller det lige meget at de forhøjer renten fordi det kun rammer nye kunder ?

    #131686
    AnonymForfatter

    Der er intet i vejen med at de sætter prisen op på et nyt lån.

    Du behøver heller ikke få at vide at det fjernsyn du købte i sidste uge nu koster 1.000 kr. mere.

    Måske et lidt dårligt eksempel, men så længe ændringen ikke vedrører dig, så skal du – selvfølgelig ikke – have noget at vide.

    #131720
    AnonymForfatter

    I øvrigt er det dybt forkasteligt, at ny kunder skal betale 1% højere rente, blot fordi efterspørgslen efter flytning af andelsboliglån PT. pga. de mange renteforhøjelser er stigende.

    Der burde ikke blive forskelsbehandlet på dette området som der er tilfælde her. Omvendt kan man spørge sig selv hvor lang tid de gamle kunder får lov at slippe!

    … mon ikke det kun er kortsigtet for at holde på de gamle kunder (der måske også har penge i banken) og skræmme nye fra at indgå samarbejde, fordi de formentlig skal låne penge.

    Jeg har talt med flere banker omkring overflyning, og alle virker max pressede pt. Især Danske Bank

    #131744
    AnonymForfatter

    Det er da det værste sludder…

    Hvis et fjernsyn koster 5000kr. i dag og det koster 5500kr. i morgen – ja så må jeg da vælge om jeg vil købe det eller lade være, selvom nogle kunder købte det til 5000kr…

    Prisen er selvfølgelig sat efter udbud/efterspørgsel og prisen på penge….

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.