boliglån plus ekstra

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89239
    AnonymForfatter

    hej
    overvejer et køb af et hus der koster 500000kr derud over skal jeg bruge 200000kr til og sætte det i stand for.
    men hvordan låner man typisk de 200000kr ? og hvordan gøres det billigst?
    har sat min bankmand igang men ville være rart og høre fra andre hvordan de gjorde

    #131658
    thsvForfatter

    Du får et byggelån eller -kredit, og når huset er sat i stand en ny vurdering, så der kan optages kreditforeningslån af den nye vurdering på måske 700.000, eller ialt 560.000 kr. Samtidigt skal boliglånet i banken så rykke for det forhøjede realkreditlån.

    Ideel belåning:
    80% realkredit, gerne afdragsfri
    15% boliglån
    5% finansieres kontant eller som kassekredit.

    #131696
    AnonymForfatter

    okey det var også lidt i den dur jeg havde forstillet mig. men havde ikke kunne finde et præsis svar.
    hvad med i mellem tiden fra man køber til man er færdig med og renovere. bliver der oprettet et realkredit lån med det samme eller først efter renoveringen?

    hvad så hvis man antager at renovering ikke forhøjer boligen værdi i forhold til hvad der er brugt til renovering. f.eks
    huset koster 500000kr
    200000kr til renovering.
    og efter det bliver ejendommen vuderet til 600000kr skal der så ikke findes en anden måde til og lån de sidste 100000kr?? eller hvad gør man i det tilfælde?

    det er ikke fordi jeg har købt et hus. men har et i kikkert så vil gerne vide så meget som muligt om det inden jeg evt skriver under. og renovering skal nok forhøje boligen værdi. f.eks er den offenlige vurdering på 800000kr

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.