At skifte bank i disse tider?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89228
    AnonymForfatter

    Hejsa!

    Jeg har fået tilbud fra Sparekassen Vendsyssel, en mindre bank, som kan give mig nogle fordelagtige renter. Jeg er på nuværende tidspunkt i Spar Nord.

    Da jeg var til møde i Sparekassen Vendsyssel fortalte rådgiveren mig, at min opsparing ville blive erstattet af bankernes garantifond, hvis banken gik konkurs. Hvilket han selvfølgelig sagde at den med 99,9% sikkerhed, ikke gjorde!. Så dvs. at de penge jeg har til at stå passivt på min opsparing, som bare trækker renter, vil blive dækket af garanti fonden?

    Er der noget jeg bør være opmærksom på, som han måske ikke har oplyst mig om? Kan jeg stole på at min opsparing bliver dækket, hvis banken går konkurs? Jeg er ikke så nervøs, for at skifte bank, hvis bare min likviditet bliver dækket, hvis banken i værstefalde skulle gå konkurs.

    Banken er dog kommet med gode resultater, og alt lader til at køre på skinner. Men, hvem ved hvor længe finanskrisen varer?

    Jeg håber I kan hjælpe mig! På forhånd tak!

    Vh Mads Jensen

    #131584
    AnonymForfatter

    Jeg ville blive i SparNord 🙂

    #131586
    AnonymForfatter

    Du skal være opmærksom på din opsparing ikke sættes i garantikapital.

    Dels er garantikapital ikke omfattet af den ubegrænsede indskydergaranti staten stiller frem til oktover 2010. Dels risikerer du at lokalbanken lånser garantiindskuddet på ubestemt tid. Hvis finanskrisen trækker ud kan opsparingen være fastlåst i årevis.

    Hvis der derimod er tale om en ganske almindelig indlånskonto, så er der ikke noget problem. Så dækker staten ubegrænset frem til 2010.

    #131588
    AnonymForfatter

    Jeg har et omkring 100,000 kr. på en konto i Danske Bank til 4,25%. Da jeg mangler et par år i at blive 60 og jeg ikke lige nu skal bruge pengene, vil jeg selvfølgelig gerne have dem indsat til en bedre rente.

    Jeg har set at FIH Bank tilbyder en 1 års konto med rentegaranti til 5,95%.
    I dagspressen har det være fremme at FIH Bank har det svært i finanskrisen og nu har Økonomi- og Erhvervsminister Lene Espersen meldt ud, at det kun er de sunde banker, som får mulighed for at opnå at del i regeringens pengepulje.

    Ville I derude sætte penge i FIH Bank? Hvis banken må lukke, hvor lang tid og hvor meget besvær vil dette medfører?

    #131590
    AnonymForfatter

    Hej Kimmer

    Vælg istedet BRF-Bank til 6% i årlig rente ved binding i 1 år.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.