Højere fradrag

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89226
    AnonymForfatter

    Hejsa. Jeg er kommet lidt i tvivl on en enkelt ting.
    Jeg har lige været i banken og låne omkring 1 million til lejlighed sammen med min kæreste.

    Jeg har været inde og taste rente oplysninger og det hele ind på skats hjemmeside, så ingen ko på isen der.
    Mit fradrag er så steget fra ca 4600 til 8000 ca.
    Nu har jeg tænkt lidt, og jeg er sgu kommet i tvivl om hvor meget mere udbetalt det er.
    Håber der er nogen der kan hjælpe. Har ikke kunne finde noget om det på nettet..

    #131558
    AnonymForfatter

    Skal lige siges at det er med en skatte procent på 39%..

    Brutto løn på 26000, og netto omkring 16000.

    #131560
    AnonymForfatter

    Renteudgifter har som hovedregel en skatteværdi på ca. 33-34 %. Dette betyder at hvis man har renteudgifter for 10.000 pr. md, giver det efter et højere fradrag ca. 3.300 efter skat. Dette er hvis du har negativ kapitalindkomst, hvis du har positiv, har det en skatteværdi optil optskatten på 59 %. Dette betyder for dig at hvis du har positiv kapitalindkomst har du en skatteværdi på de 39 % du skriver, men med meget stor sandsynlighed har du negativ. (renteudgifter – renteindtægter( = positiv/negativ indkomst (forenkelt vist).

    #131562
    AnonymForfatter

    Med en bruttoindkomst på 26000,- og med trækprocent på 39% samt fradrag på 8000,- får du udbetalt cirka 17700,-

    #131564
    thsvForfatter

    Dit fradrag stiger med 3.400 og trækprocent er 39%!
    Ergo får du 1.326 kr mere udbetalt om måneden, som følge af det højere fradrag.
    Har du husket at angive din andel af ejd.værdiskatten, hvis det er en ejer-bolig I har købt.
    Som Gummisko skriver får du ca. 17.700 kr udbetalt om måneden med det nye skattekort, så åbenbart en lille ændring i forhold til nu.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.