Bank vil ikke skifte fra Mastercard til Visa/Dankort, nogle råd til ny bank?

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89225
    AnonymForfatter

    Hej

    jeg har gennem de seneste mdr. brugt mastercard men fandt dens muligheder
    NOGET mere begrænset end dankort eller visa/dankort.

    jeg har Danske Bank og da jeg ringede ind i dag,
    for at høre om jeg kunne få skiftet mit mastercard ud med Dankort eller Visa/Dankort
    Dette mente de af den grund at jeg kun havde været kd i 5 mdr. og vi lige skulle
    se tiden an.

    Jeg stod lidt målløs, eftersom jeg var i gang med at flytte en opsparingskonto på
    ca 30.000 over, plus jeg om nogle mdr. er så heldig at få en søn og derved skulle oprette en børneopsparingskonto.

    jeg ringede flere gange ind for at høre om dette virkelig kunne være rigtigt, men ja tilsyneladende.
    2. eller 3. gang ringede jeg ind og fik at vide at det var afdelingslederen som havde truffet den afgørelse, at jeg ikke kunne få hverken visa eller visa/dankort.

    Nu vil jeg så gerne flytte Bank, eftersom jeg gerne vil have dankort.
    Jeg bor i nordjylland, og om nogle mdr. flytter jeg til københavn…

    Nogle forslag til en anden bank?

    #131550
    AnonymForfatter

    rettelse;)

    jeg har Danske Bank og da jeg ringede ind i dag,
    for at høre om jeg kunne få skiftet mit mastercard ud med Dankort eller Visa/Dankort,
    fik jeg at vide at jeg ikke kunne få lov til at skifte fra mastercard til visa/Dankort.
    Dette mente de af den grund at jeg kun havde været kd i 5 mdr. og vi lige skulle
    se tiden an.

    #131552
    thsvForfatter

    Eik bank kan anbefales, da de tilbyder dit ønskede Visakort.
    Ligeledes er deres gebyrer ved løn blandt markedets laveste.
    Og deres renter er ligeledes bedre end Danske Banks.
    Andre Netbanker som BRF bank, Basisbank og NyKredit bank kan ligeledes anbefales.

    #131554
    AnonymForfatter

    Mon ikke du har et MasterCard direct, dvs. at du ikke kan hæve eller bruge mere end der står på kontoen? Med andre ord = overtræk kan aldrig finde sted!! Hvis der ikke er udstedt noget kreditlimit, så er det sådant et kort de har givet dig.

    Med et kan VISA-DANkort kan der derimod godt trækkes mere end der står på kontoen, medmindre du da kan nøjes med et VISA-Elektronkort, og det fungerer igen nøjagtigt som et MasterCard direct, og er til syvende og sidst ikke spor bedre end masterkortet.

    Jeg vil næsten antage at banken for nærværende ikke anser dig for kreditværdig, bare mærkeligt at du siger at de har kendskab til en opsparing på hele 30.000 kr, hvilket jo netop indikerer at du er kreditværdig.

    Så måske du ikke har fortalt hele sandheden i dit indlæg…

    #131556
    AnonymForfatter

    Og husk: Hvis man er en god nordjyde, så har man altid SparNord som bankforbindelse!

    Nykredit kan jeg derimod ikke anbefale nogen at blive kunde i – de er efter min opfattelse – for uigennemskuelige med mange ting. Men der skal da nok være et par stykker herinde, der sikkert er tilfredse med dem, det kan jeg da ikke udelukke.

    #131572
    AnonymForfatter

    Jeg er lige blevet Nykredit kunde,og er derfor interesseret i at høre hvad det er der ikke er gennemskueligt. Hvis det er noget jeg ikke har opdaget, er jeg sku den der er flyttet igen på 0,5.

    #131574
    NultopskatForfatter

    Tjae…prøv at flytte efter et job, og se hvordan Nykredit bank stiller sig.

    ALDRIG Nykredit bank mere til mig…

    #131576
    AnonymForfatter

    ØHHH ok, den forstod jeg så ikke lige.

    #131604
    AnonymForfatter

    Allan B: Nej jeg gemmer skam ikke på noget!. Hvorfor gemme på noget hvis jeg gerne vil have svar???

    Jeg ringede til spar nord. de siger også at det er ligegyldig hvor meget man kan lægge ind på kontoen. de skal først se kunden an’ i 4-5-6 mdr.(hvilket er ret mærkeligt fordi jeg overvejede at flytte over til dem for halvt år siden, hvor de tilbød visa/dankort).

    syntes det er mærkeligt at danske bank, ja eller spar nord for den sags skyld ikke tillader det på nuværende tidspunkt.
    jeg stod lidt målløs. hmm tænker lige; kan det være fordi jeg er 14 dagslønnet?

    Nu blir jeg i tvivl om jeg måske står i ribers?
    arbejder selv med regninger hver dag, så har da nogenlunde styr på mine regninger, men nu bliver jeg da i tvivl… får lige tjekket ribers for om der skulle være noget…

    men ellers tak for svarene. prøver lige at forhøre mig hos de nævnte banker.

    #131606
    AnonymForfatter

    Da jeg skiftede fra Sydbank tidligere på året over til Nordea fik jeg mit Visa Dankort med det samme, ja der gik en uge ca.
    Havde ikke dankort i forvejen.

    Men står man i ribers er der ikke noget at gøre 🙂

    #131608
    AnonymForfatter

    Jeg er også 14 dags lønnet….

    #131610
    AnonymForfatter

    Du er sikkert genstand for bankernes skærpede kreditpolitik. For tiden låner bankerne hverken ud til hus, bil eller forbrug. Når de banker du har været i kontakt med ikke umiddelbart vil udstyre dig med et dankort, er det uden tvivl på grund af, at de gerne vil se om din økonomi hænger sammen på længere sigt.

    #131644
    AnonymForfatter

    Nej, at bevillige visa/dankort til kunder, har ikke noget med kreditkrisen at gøre.

    At have et dankort uden tilknyttet kassekredit, vægter 0,00 kr i bankens risikovægtede poster. Derfor har det ikke noget med bankernes pengemange at gøre, at du ikke kan få dankort.

    Det er alene et spørgsmål om banken af en eller anden grund ikke har tillid til du kan administrere et dankort.

    #131714
    AnonymForfatter

    Det fremgår ikke helt, om det er et Dankort eller et Visa/Dankort, de ikke vil give dig. Dankort kan jeg ikke forstå, da det er et rent debetkort, hvor du (stort set) ikke kan overtrække. Visa/Dankort er også debetkort, men der kan være forsinkelse på transaktionerne, så man alligevel i praksis får kredit – dog ikke noget, der er “værre" emd den kredit, der typisk er knytett til et Mastercard.

    M.h.t. Mastercard vs. Visa/Dankort kan det være ren økonomi – bankens indtægt er mig bekendt væsentligt højere på et Mastercard end på et Visa/Dankort.

    Til gengæld har jeg lidt svært ved at forstå, hvor det er , et V/DK giver dig flere muligheder end et MC?

    Og jeg forstår godt, at de ikke bliver imponerede af 30.000 kr – det er ikke svært at stille med 30.000 kr. kortvarigt, så det er på ingen måde garanti for, at man er kreditværdig!

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.