Manglende lukning af kort

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89219
    AnonymForfatter

    Min søn skiftede i sommer fra et ungdomskort (Mastercard) til et Visa/dankort. I banken fik vi den besked at når han aktiverede det nye kort ville det gamle blive lukket.

    Nu viser det sig at der sker nogle uretmæssige betalinger fra hans konto (laang historie). Vi har derfor kontaktet banken, som nu fortæller at de betalinger der sker er fra hans gamle kort, som vi gik ud fra var lukket. Bankdamen fortæller så i telefonen at der godt kan gå 2 måneder før de lukker kortet, men det er over et halvt år siden han aktiverede sit Visa/dankort, og det var ikke det vi fik oplyst da han fik lavet sit nye kort.

    Hun påstår også at vi skulle kunne se på netbank hvilket kort der er blevet brugt, men jeg kan ikke gennemskue hvor det står henne. Jeg kan kun se kontonummer på de betalinger.

    Samtidig var hun ikke særlig hjælpsom, da jeg sagde at min søn gerne ville gøre indsigelser mod de træk der har været på kontoen. Vi har gode beviser på at det er uretmæssige trækninger idet vi har mails der bekræfter en opsigelse og tilbageførsel af bekløb der er trukket uretmæssigt. Desværre har han ikke fået penge og de trækker stadig 2-3 gange om måneden.

    Til trods for at jeg har en fuldmagt til alt på hans konto, siger hun så at jeg ikke kan lave indsigelsen, men at det skal han selv gøre.

    Kan det virkelig være rigtigt at banken glemmer at lukke kortet og ikke har noget ansvar i den forbindelse? Og hvad er en fuldmagt værd, hvis jeg ikke kan tage ned i banken og lave den indsigelse?

    Nogle gode råd?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.