Fradrag.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89194
    AnonymForfatter

    Hej.

    Vi har også et spørgsmål om fradrag.
    Vi har i dag et afdragsfrit lån som vi hver 3. måned giver 17100.- i rente på.
    Hvis nu vi sælger huset og får os en lejebolig, hvor meget vil vores udbetalte løn så falde?
    Jeg får i dag 17500.- udbetalt og min kone 11000.- Hvad vil vores udbetalte løn så være hvis vi bliver boende i samme afstand til vores arbejde?
    Jeg håber nogen kan hjælpe os med svarret.
    På forhånd mange tak.
    M.v.h.
    Jens.

    #131314
    AnonymForfatter

    Hej

    SKAT betaler ca. 33% af vores renter i form af fradrag, hvorfor Jeres samlede lønudbetaling vil falde med 33% af Jeres nuværende renteudgifter på lånet.

    Lykkedrengen

    #131320
    AnonymForfatter

    Tusind tak.
    Vil det sige hvis det er 17100.- pr. 3. måned, så vil udbetalingen falde 1881.- for min kone og jeg i alt? Ikke os begge det vil falde med 1881?
    M.v.h.
    Jens.

    #131324
    thsvForfatter

    Det er lidt bedre end beskrevet!

    Værdien af jeres rentefradrag er ca. 1.900 om måneden.
    Men I slipper for ejd.værdiskat, hvilket måske er 8-9000 om året, eller 700 om måneden.

    Så tilsammen skal I betale ca. 1.200 kr. mere i skat om måneden, eller 600 kr. hver.

    #131326
    AnonymForfatter

    Tusind tusind mange tak. Dælenme godt der er nogen derude der har forstand på tingene. Det ser lidt lysere ud økonomisk ved at leje end eje.
    Igen mange tak.
    M.v.h.
    Jens.

    #131330
    NultopskatForfatter

    Du har selvfølgelig overvejet at salgsprisen kan være lavere end det du selv gav for huset ikke..?
    Så du måske ender med et forbrugslån på x antal tusinde…til +10% rente.

    Jeg ved selvf. ikke hvornår du købte huset, friværdi, salgspris etc. blot en tanke…

    #131340
    AnonymForfatter

    Ja, de priser er godt nok irriterende. Vi skylder 1,3 i huset og gav 1,7 (ingen ekstralån nogen steder), så der burde stadig være noget friværdi (håber vi) Men da min kone er blevet arbejdsløs og vi har fået et ultimatum at gå 12 timer ned i løn om måneden eller bliv fyret, så er vi faktisk blevet enige om at huset nok må sælges. Vi har 27000 udbetalt og budgetkontoen kræver 22500 om måneden og med to børn på 1 og 3 år, som koster en del (de skal ikke mangle noget) så ser det ikke lyst ud. Og slet ikke hvis jeg får 1500 mindre udbetalt pga. tidsnedsættelse, så er der 3500 til mad, bleer, tandlæge og alt andet uforudset og det gider vi altså ikke. Børnene skal ha det godt og ikke mangle noget. Børnene kommer i første række. hvad synes i andre derude?
    M.v.h.
    Jens.

    #131346
    AnonymForfatter

    I skal bare se at komme ud det hus hurtigst muligt inden det ryger på tvang…

    Det er mit råd til jer – måske ikke lige det som man han lyst til at høre. ;o(

    #131348
    AnonymForfatter

    Øv nej, det er bestemt ikke det man ønsker at høre. Samtidig med det er et skodtidspunkt at sælge på :o(
    Godt der er nogen herinde der kan se vi har et problem, min kære fader siger det nok skal gå og vi bare skal slappe af og ikke gøre noget drastisk. Og han er gammel revisor :o)
    M.v.h.
    Jens.

    #131352
    AnonymForfatter

    Sidder lige og tænker over Jeres budgetoverførsel?

    Hvordan kan der være budgetoverførsel på 22.500 når I nu har et lån på “kun" 1,3 mio?

    #131364
    thsvForfatter

    Tjah, jeg tænkte det samme!
    Måske I skulle få din far til at kigge på jeres øvrige udgifter, det lyder som nogle dyre udgifter, udover lånet på de. 5.700 kr, er der jo faste udgifter for 16.800 kr hver måned!
    Er der et dyrt banklån til bilen eller boligen?
    Og til huset er der selvfølgelig udgifter til ejd.skat, varme og husforsikring, der vil forsvinde, når I flytter, men hvis I skal sælge med tab, så bliver det osse surt at bo til leje.

    #131368
    NultopskatForfatter

    Inden du gør noget drastisk, så tag lige og få en sludder med din gamle far, han kender nok din situation noget bedre end vi her på forum gør og kommer til.

    #131370
    AnonymForfatter

    Hvis jeg kunne ville jeg lægge budgetoversigten herpå. Men huset er 6300 om måneden. Varme/el 1500 om måneden. To gange fagforening 1500.- Div. forsikringer og vægtafgift. 3000.- Børnehave/dagpleje 3000.- benzin knap 3000.- Licens/fællesantenne og ejendomsskatter knap 2000.- Telefoner/internet 600.- Renovation 200.- Det løber op. Vi ved det er frås med to biler, men vi bor på landet. Og jeg har løjet. vi har lavet et lån til nyonstallering af gas. Det koster 500.- om måneden.
    Det passer vel meget godt :o)

    #131372
    AnonymForfatter

    Det er 18800.- hver 3. måned til banken. Jeg tog ikke bidraget med, kun hvad det var i renter.
    m.v.h.
    Jens.

    #131376
    NultopskatForfatter

    Så altså Huset koster dig ca 4200 pr måned i leje (+ ejendomskat)

    Kan du finde noget I kan leje til den pris..?

    Har du lyst til at sælge med tab..?

    Hvor lang tid vil du selv regne med at huset vil være til salg før en køber melder sig…6 mdr er landsgennemsnit.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.