Placering af overskud?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89185
    AnonymForfatter

    Er der nogle der har et bud på hvor jeg bør lægge mit firmas overskud? Jeg har ca 700.000 p.t. og forventer ca. 1 mil. oven i til næste år.

    Banken foreslår deres egen investeringsforeninger, hvilket jeg mener blot er en gebyrgrib lagt oven på aktiehandel. Alternativt en indskudskonto på 4.5% hvilket jeg også synes er lavt.

    Jeg forventer blot at skulle trækker 45.000 ud om året (det lave skattetrin), og vil ellers blot have en god forrentning i forhold til risikoen.

    Jeg overvejer at bruge mybanker.biz til noget indskud, men er der ellers nogle anbefalinger / forslag?

    #131218
    AnonymForfatter

    Hvis du kan undvære pengene i 2-3 år, så er mit forslag til dig

    a) Placer 50% på en aftalekonto gennem mybanker.biz i 90 dage. Den skal du så forny hver tredie måned. Pengene vil være sikre – og du får den bedste forrentning – pt cirka 6,5%.

    b) Placer 50% i 10 forskellige aktier, som du køber gennem Etrade. Der er stadig risiko for at markedet går ned – men på 2-3 års sigt vil du kunne få en fornuftig forrentning.

    mvh
    DK2008

    #131220
    AnonymForfatter

    Sæt pengene i FIH Bank og få 6,50% ved 1 års binding.

    Alle indskud er jo dækket de næste 2 år af staten i tilfælde af krak.

    Men gør det inden torsdag den 4/12 hvor der med stor sandsynlighed kommer en rentenedsættelse.

    #131228
    AnonymForfatter

    Tak for rådne. Ang. FIH så har jeg før været inde på deres hjemmeside, men så vidt jeg kan se er deres FIH PRO konto (trods navnet) kun til private. Deres erhvervs side ser for mig ud til at henvende sig udelukkende til finansfolk. I hvert fald kan jeg ikke finde noget konkret andet end telefonnumre. Jeg kan selvfølgelig tage kontakt til dem, men jeg må indrømme at deres erhvervshjemmeside afskrækker mig en del.

    En blanding af mybanker.biz og aktier er nok også hen af hvad jeg tænker på.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.