Bonus/pensioner til Nordea og andre storbankers chefer!!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89168
    AnonymForfatter

    Jeg har været kunde i Nordea fra tidernes begyndelse, har ingen lån samt en relativt stor opsparing – på mange måder en mønsterkunde! Det var derfor med stor skuffelse at jeg læste om pensions og bonusordninger i de danske storbanker! Kan det virkeligt passe at en gebyrbelagt bankkunde som jeg, skal være med til at betale uvirkelige beløb til chefer som har været ansat i halvandet år (150 mill kr), når jeg selv får en rente på mine indlån som knapt udligner inflationen (og ingen rente på mit lønkonto what so ever!. Min bank tjener penge på mine penge, som de vælger at uddele som bonus og pensionsordninger til deres chefer i stedet for at lade det komme deres ”investorer” – mig/jer – til gode.

    Da ledelsen i bankerne vælger at have et bonussystem som forgylder visse chefer så u-proportionelt, kan jeg kun sætte spørgsmål ved deres forretningsetik da den på ledernivau efter min mening udviser grådighed og kortsigtet profit-maximering!!

    Chefer med et stort ansvar skal selvfølgeligt have en løn der modsvarer dette, men de skal efter min mening bedømmes ud fra det arbejde de reelt udfører – ikke hvad de forventes at kunne gøre. Lige som alle os andre!!

    #130918
    AnonymForfatter

    Hej CEB

    Det er derfor vi ikke må gå med skydevåben.

    #130930
    thsvForfatter

    Tjah, megastjernerne får jo lønninger som vi andre ikke kan forstå!

    Tænk bare på Peter Eastgate, 22-årig pokerstjerne, der lige har vundet 53 millioner i en turnering.
    Det svarer til 100 års løn á 44.000 kr pr. måned udbetalt på en gang!

    #130932
    AnonymForfatter

    Hvem godkendte Thorleif Krarups “buy-in" på 150 mill? Som bekendt røg han jo også ud af “tuneringen" efter 1½ år pgr af at han simpelthen ikke var god nok – superstjerner?
    Hvis jeg får lyst til at spille poker, skal jeg nok selv bestemme hvor, hvornår og hvor meget. Det skal min bank ikke gøre for mig!

    #130936
    KrisserForfatter

    Hvis ikke du finder bankens etik tilfredsstillende, og dette er et væsentligt punkt for dig, så kan du vel bare skifte bank?

    Jeg er enig i, at hvis en virksomhed har haft et dårligt år, virker det suspekt at cheferne stadig får bonus. Dog ser jeg ingen grund til at der skulle være en forskel på chefer i banker og andre chefer. Alle virksomheders bonusordninger bliver jo betalt med kundernes betaling.

    I øvrigt er investorerne dem som har købt aktier. Dem som køber bankens ydelser er kunder. Aktieselskabsloven er ret klar om hvilken af disse personkredse som virksomheden skal være loyal overfor.

    #131010
    AnonymForfatter

    Hej Ceb
    Jeg er i en lignende situation som dig og kan kun udlede, at folks grådighed øges med mulighederne. Derfor skal alt være så stort. Og af den grund er jeg imod EU. For der er der virkelig muligheder.

    #131050
    AnonymForfatter

    Jeg ved udemærket godt at det bare er at skifte bank, men man har vel stadigvæk ret til at give sin mening til kende!? Hvis du som forbruger ikke kvalitetsvurderer det produkt du køber, kan det jo være ligemeget… Jo jeg “bare" er kunde i min bank, og netop derfor forventer jeg mig god forretningsetik og købmandskab som en selvfølgelighed!
    Iøvrigt er jeg for EU!

    #131052
    KrisserForfatter

    Naturligvis må du give din mening til kende. Jeg gør blot opmærksom på de faktuelle forhold.

    Chefernes lønninger har ikke noget med produktets kvalitet at gøre. Bankers produkters kvalitet måles stort set udelukkende på pris, eventuelt kontra gevinst. Man kan sagtens forestille sig en virksomhed med højtlønnede topchefer, hvis produkter stadig har en lav pris.

    #131054
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig er det rimeligt, at de får de bonuser på 150 mio. kr.. Hvis nu de ikke fik pengene ville flere nok begynde at tale om at “National"banken som ikke er statsejet og trykker penge ud af den blå luft dog inden for rammerne af et fastsat inflationsniveau.

    At den tager rente for udlån af disse matadorpenge til staten samt at bankerne kan udlåne 10 gange eller mere af deres indestående og tage renter for alle pengene. Når disse fiktive penge bliver et indestående i en anden bank kan den gøre det samme.

    En fjer bliver hurtigt til smækfede elefanter og for at holde maskinen igang er man nødt til at give cheferne en god bonus.

    Hvis de ikke fik en høj bonus var der mange top chefer der ville stille spørgsmål til pengesystemet og det resulterede i anarki, da pengene ikke er noget værd, fordi de er bakked op af falsk tillid og papir.

    Så vær du glad for at cheferne tager den sure tjans at holde virkeligheden på plads mens vi andre kan nyde tilværelsens ulidelige lethed, mens de skal rumme på den barske sandhed om pengene og vores samfund som giver mave sår.

    Det er altid godt at forstå sagen fra flere vinkler før man retter en urimelig kritik.

    #131056
    AnonymForfatter

    .. og det hele sker pr. design…. :o)

    #131058
    AnonymForfatter

    Det er en syg høne der har lagt det æg.

    #131060
    AnonymForfatter

    Nå? Hvorfor modbeviser i ikke mine påstande i stedet for disse person angreb. Man skulle næsten tro i var bankansatte eller på anden vis involveret i dette svindel.

    Google søgning:
    Money as debt
    Money masters
    Freedom or fascism

    #131062
    AnonymForfatter

    Du bliver ved med at henvise til dine medsammensvorne.

    #131064
    AnonymForfatter

    Skrid så Neptun alias, alias og lige et alias mere. Sæt selv navnene ind.

    Lad være med at ødelægge en god tråd med dit paranoia. Kolbøtte.

    #131066
    AnonymForfatter

    Ja tænkte det nok. Ingen seriøse modargumenter. Er i bankfolk?

    For at synke ned på jeres børnehaveniveau. Selv jeres prutter lyder mere saglige end jeres argumentation.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.