Mere svært at lånepenge hos Ekspress bank end Handelsfinans?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89152
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg var inde i en radio/tv forretning hvor jeg så et fjernsyn jeg gerne lige ville købe, så jeg prøvede et ekspressbanklån (tidl. Handelsfinans), men jeg fik afslag. Påtrods jeg ikke har gæld oppe til begge øre, og jeg og min samlever står ikke i RKI, og Vi er begge fastlønnede. Jeg kan huske i gamle dage, da jeg var yngre, der kunne uden problemer låne hos Handelsfinans til et nyt tv, bare man ikke stod i RKI.

    Nogen der ved hvad meningen er? I Sverige der skriver banker og kreditudøvere hvad de forventer at man skal leve op til hvis man gerne vil have kredit hos dem. Hvorfor gør man ikke noget lignende i Danmark?

    Hilsen
    Frank

    #130730
    MichaelForfatter

    Meningen er at der er strammet op på al kreditvurdering hvilket burde give folk incitament til at spare op til småindkøb som TV og anden elektronik.

    #130732
    AnonymForfatter

    Jo men hvis Expressbank låner færre penge ud, så tjener de jo også mindre? Det er jo da heller ikke særlig profitibelt for dem i længden??

    /Frank

    #130734
    MichaelForfatter

    Hvis man låner penge ud som man aldrig får igen tjener man ikke en klink. Det er derfor der er noget der hedder kreditvurdering. Når en finanskrise raser, så er hurtiglånerne nødt til at stramme gevaldigt op, da hurtiglån ofte er sidste udvej for folk i pengenød. Den slags lånere er der ingen der ønsker sig.

    Har du overvejet et banklån eller en lille kassekredit (eller det helt vilde: en opsparing)? Hvorfor i alverden betale 20-25% i rente hvis din økonomi er god?

    #130736
    AnonymForfatter

    Jeg stod i butikken i lørdags, og kunne ikke huske min saldo på lønkonto, men du har ret jeg gik i banken idag, og så lige jeg havde det nødvendige beløb på kontoen.

    Men nuvel det undre mig blot at en person med god økonomi som jeg fik afslag til et lån hos ekspressbank, når de samtdig laver reklame for hvor nemt det er låne penge hos dem.

    /Frank

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.