sammenlæk lån

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89141
    AnonymForfatter

    vi er lidt uheldig med min bank jeg har 2 lån og 2 kassekreditter som er noget for dyre nu hvil vi have lagt dem sammen til 1 lån men banken siger nej jeg har altid betalt afdrag, men det hjælper ikke vi kan åbenbart heller ikke skifte bank for vi skyller jo kun lidt luft i finanserne ville jo ikke gøre noget men renterne tager meget, vi har over vejet et ekspreslån det er jo kun 200000kr er det en god ide eller er der andre forslag mvh a

    #130648
    AnonymForfatter

    Folk der siger ‘kun’ om 200.000 er nu ikke lige dem jeg ville give et nyt lån.

    Din stavning og det at du kunne finde på at tage et ekspres-lån (det er vel ikke tilsigtet??) lyder som om du er på kanten af RKI? Det eneste råd jeg kan give er at knive ballerne sammen, skrue ned for forbruget og få afviklet dine eksisterende lån.

    #130650
    AnonymForfatter

    Der er meget stor sandsynlighed for du vil blive afvist når du ansøger om ekspreslån. Grundlæggende skal du igennem nøjagtig samme kreditvurdering som i banken, når du ansøger om så store ekspreslån. Det var noget andet hvis du ville låne 10.000 kr.

    Et godt råd. Se at få lavet nogle besparelser i privatøkonomien, så du kan få afdraget på dine lån i din bank.

    #130652
    AnonymForfatter

    ja ja fordomme har vi mange af men med en husstans indkomst på ca 600000 og rådigheds beløb på små 13000 er det vel ikke så slemt men nu har jeg betalt af i 5år troligt 5200 hver måned så er det noget fuck at banken skal have renter både på bil bolig og en- kassekredit på 17,5 % det er at tage r…. på folk men det er lidt svært at skifte bank når den største indtægt er gæld… men ja det var sjovt a

    #130654
    AnonymForfatter

    hej

    en ting jeg lagde, mærke til er du, du nedgøre andre, men fej lige foran egen dør at have en kassekredit på 17 %, så har du fandme også styr på tingene.
    vi andre har en på 10 – 12 %

    #130656
    AnonymForfatter

    ja nemmelig det er problemet banken gør næsten som den vil, men hvad gør man så når man får afslag fra ja ok 2 andre banker fordi de ikke vil have gæld og og måske har jeg været en øssel engang men det er f…… svært at ændre når banken ingen gang vil

    #130670
    AnonymForfatter

    Som sagt: Du afvikler bare dit lån som du selv har aftalt med banken. Du kan naturligvis godt (det er sundt) en gang imellem tjekke om du kan ændre vilkår til noget bedre, men det du ikke kan er at ‘kræve’/’forvente’ at trediemand (her: banken) tilpasser sig dine ønsker.

    #130678
    thsvForfatter

    tjah, du har vel selv bedt om de lån?
    En rente på 17 % lyder dog voldsomt!
    Har du ikke noget af værdi, som banken kan få sikkerhed i?
    Billigste lånemuligheder er jo i ejer/andelsbolig og bil.

    Mange banker tilbyder kassekreditter op til 100.000 på 10-12 % i rente.
    Og med en husstandsindkomst på 600.000 kr er I jo ikke helt på r….

    Men ellers må I spare på forbruget, indtil jeres dyre bankgæld er betalt!
    Og derefter få lavet en opsparing, så banken kan se, at I er kreditværdige!
    Min arbejdskollega gik f.eks. med morgenaviser i en periode på 2 år, udelukkende for at spare sammen til udbetalingen på et rækkehus, så de kunne få en lille have.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.