Ikke i RKI og har fast indkomst alligevel afvist til FDB Betalingskort

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Indlæg
  • #156468
    BlnakFrankForfatter

    Pointen er jo at de aldrig kommer til at kende en, når de afviser potentielle superkunder uden grund.

    De burde da give et på 5.000 kr hvis økonomien ser fornuftig ud, og så tage den derfra.

    Jeg tjener ca. 26.000 (17000 efter skat) og har ret små faste månedlige udgifter.

    Jeg blev afvist, øjeblikket af systemet ??

    Var egentlig bare intereseret i et til 5.000 da jeg ofte glemmer at få scannet mit fdb-kort – nu vil jeg sgu bevidst undgå at handle i COOP-forretninger; da jeg er temmelig sur over den behandling; men sekundet efter jeg havde tastet oplysningerne ind skrev den afvist ??

    Tænkte at det ikke kunne være rigtigt, og kontaktede min bank. De sagde at de kunne give mig et mastercard på 30.000 med det samme hvis jeg var interesseret!

    Jeg er rystet !!

    Hvad kan deres strategi bag dette være ?

    Eller er de bare dumme ?

    #156470
    AnonymForfatter

    Læste i “Samvirke", at ansøgningen skal matche 100% med CPR-registeret, eller er der automatisk afslag.
    Ligeledes gives der også afslag ved adressebeskyttelse.

    rab/

    P.S. Er der egentlig store fordele ved et sådant kort?

    #156476
    testForfatter

    At man bruger mere ind man har råd til

    #156478
    AnonymForfatter

    Det er faktisk meget sjovt denne tråd opstår nu 🙂

    Jeg har netop også ansøgt om et FDB mastercard, da jeg gerne vil holde alle mine dagligvare-indkøb på dette kort – så slipper jeg for at gemme alle kvitteringer som jeg gør nu og så derefter skrive dem ind i et excel ark.

    Jeg blev også afvist på baggrund af deres helhedsvurdering. Det sjove er bare, at jeg netop er blevet godkendt til et MasterCard Gold fra min bank med kredit på 175.000 og har samtidig visa dankort, står ikke i RKI – skylder ikke en krone osv.

    Men min kammerat derimod, som er på kontanthjælp – og har været det siden 2008, han har sgu fået et 😉

    Så jeg giver ikke så meget for deres helhedsvurdering – konsekvensen af dette, er blot at jeg handler i føtex istedet for kvickly.

    /Kasper

    #156484
    testForfatter

    øh men hvis man vil vide hvad man bruger af husholdnngsudgifter, hvorfor bruger man så ikke bare en opsparingskonto og en dankort konto? hvis man gør det for at være økonomisk bevist hvorfor handler man så ikke i netto, rema, netto , …. lidel eller andre af dem som er en del billigere ind føtex

    #156492
    MichaelForfatter

    I netbanken kan man eksportere sine træk på kontoen i kommasepareret format, som går direkte ind i Excel hvorved man kan viderebearbejde data og få et præcist overblik over husholdningsudgifter. Såre simpelt og helt uden unødvendige kreditkort, som reelt kun står og lokker folk til at bruge penge de ikke har.

    #156496
    HalliHalloForfatter

    Ja, FDB er lidt tunge at danse med, men hvis ellers man mener man er kreditværdig, så tag dog en kopi af selvangivelsen og send den ind dem.

    Ser den fin nok ud, så har du også en kredit på 5000 kr. eller mere på stående fod. Det kan jeg godt love.

    Det der med at blive skide sure på dem er da lidt for tåbeligt; det er de da ligeglade med og der er nok andre der handler hos dem.

    #156500
    BlnakFrankForfatter

    Forstår ikke helt hvad du mener ?

    Tråden handler vel om at deres ansøgningskriterier er helt væk / ikke eksisterende.

    Når de afviser åbenlyse kreditværdige personer er det jo en fejl.

    Hvis de mangler yderligere oplysninger eller dokumentation burde systemeet (en sagsbehandler) jo bare bede om det, og ikke afvise efter en “helhedsvurdering".

    Anyways, for mit kort om 8-10 dage i banken; min rådgiver fattede intet af afslaget; men var da glad for at jeg fik et kort via ham i stedet.

    #156502
    BlnakFrankForfatter

    Og pointen er jo også, at det der burde være en positiv ting for COOP, ender op med at være en negativ ting, hvis de afviser en masse kunder der derefter får mastercard i deres bank.

    Specielt da afvisningen sker uden behandling, men blot via en “mur" der siger “afvist efter en helhedsvurdering" sekundet efter man taster de sidste oplysninger ind.

    Når banken efterfølgende siger at man uden problemer kan få et mastercard, vil mange tage denne afvisning personligt; da COOP automatisk, “på forhånd" afviser mig mens alle andre gerne vil give en kredit.

    De har altså udviklet et produkt som er forbeholdt de få; og afvisningen er ikke sagligt begrundet – det tager mange personligt – og hvis jeg bliver afvist er der sgu mange kreditværdige der også bliver det.

    Når de så efterfølgende uden problemer for mastercard fra deres bank, efterlader det altså COOP som et foretagende der har lidt uoprettelig skade hos den pågældende forbruger.

    Det er derfor jeg mener at det er superdumt af dem; hver gang man handler i brugsen og ser en svinge sit FDB-mastercard, menn man bruger sit BANK-mastercard (og efterfølgende skal fiske sit FDB-medlemskort frem til scanning) vil mange føle sig som sorteret fra; og på et urimeligt og usagligt grundlag.

    De går nok ikke konkurs :), men der er ingen tvivl om at det er en mega-dårlig håndtering de foretager mht. til deres mastercard-kriterier.

    #156504
    HalliHalloForfatter

    Vi er da helt enige i, at de er meget dårlige til at håndtere det.

    Hvis det var mig ville jeg da ringe og høre hvad årsagen er til at du har fået afslag, når du nu kan få kortet andre steder. Der kan jo være sket en fejl hos dem.

    Det spiller også ind, hvis du er meget ung, er flyttet flere gange indfor kort tid samt ikke har en fastnettelefon, hvilket mange unge ikke har i dag. Selv mange ældre har det ikke mere, men sådant noget trækker desværre fra i den samlede bedømmelse har jeg engang læst.

    Selv om du får dette FDB-kort, så skal det altså alligevel scannes før du putter det ned i terminalen, ellers er du ikke med i deres konkurrencer m.v.

    #156528
    BlnakFrankForfatter

    Jeg er midt i 30’erne, har fastnet (hvilket jo er totalt irrelevant, sooo 90’s).

    Jeg opfylder netop alle de kriterier som normale banker bruger (hvoraf nogle er totalt retarderede, såsom fastnettelefon), men jeg opfylder dem.

    Har dog kun boet på adressen i 4 år 🙂

    Så jeg kan ikke rigtig se at det er andet en min indtægt; men man får ikke mulighed for at udfylde udgifter, anden gæld etc., så er der jo ingen information i lønindtægten ??

    Det virker altså mega-amatøragtigt det der !!

    Som sagt burde COOP da have en voldsom interesse i ikke at afvise ansøgere der åbenlyst er kreditværdige; det burde da være muligt at indføre nogle relevante kriterier ??

    #173902
    AnonymForfatter

    Jeg er yderst tilfreds med FDB Master card, ingen gebyrer,hvis man betaler hele købet den 10 i hver måned.
    Det gode er at hvis man mangler nogle kontanter, så får man 200 kr. 500kr. rover købet.
    jeg har et max på ca 50.00 kr.og jeg er folke pensionist
    MVH
    OSJ

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.