Det Private Beredskabs milliardfond – ubegrænset dækning af aftaleindskud?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • ahkForfatter
    Indlæg
  • #89105
    ahkForfatter

    Kan jeg mon stole på Mybanker…? 🙂

    Jeg har fået en email i dag fra mybanker.biz vedr. fornyelse af aftaleindskud. Mybanker.biz skriver således:

    “Seneste nyt: alle aftaleindskud på Mybanker.biz er nu 100% dækket af Det Private Beredskabs milliardfond. Det betyder, at du uden risiko kan placere alle dine midler på én konto."

    Det er da unægtelig en god nyhed! Den er faktisk så god, at jeg dårligt tør tro det. Jeg synes ikke at have hørt noget om dette i pressen (ikke at jeg har fulgt særlig godt med). Selvfølgelig passer det når Mybanker siger det (caveat emptor), men jeg ville nu alligevel gerne have jeres kommentarer. Jeg tænker på, om man ikke kan forestiller sig et scenario hvor det alligevel vil være bedst at bruge flere banker, dvs. i tilfælde af et national/globaløkonomisk kollaps.

    Mvh
    AHK

    #130274
    AnonymForfatter

    Det du taler om, er jo reelt en statsbankerot. Alt er naturligvis muligt.

    #130306
    AnonymForfatter

    Aftaleindskud er 100% dækket af (i sidste ende) staten. Der kan være en marginal fordel ved alligevel at dele indskuddet i flere banker – hvis den ene ud af to banker går konkurs, så har du kun bøvl med (i en kotere periode) t høve den ene (halve) del af din opsparing. Der er osse en marginal ulempe: Det tar dobbelt så lang tid for dig at administrere 2 aftaleindskud som et. Men det hele er petitesser. Gør som du vil.

    John Norden: “Seneste nyt: alle aftaleindskud på Mybanker.biz er nu 100% dækket" – det grænser til at være vildledende. Sandt men vildledende. Min gamle far havde kun investeringsforeningsbeviser i Nordea Invest. Begrundelse: Dem opbavarede hans bank gratis.

    På DETTE område er mybanker.biz-metoden ikke spor bedre til at lave aftaleindskud end hvilken som helst anden måde at kontakte banken på.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.