Oprette konto med Euro?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86953
    AnonymForfatter

    Hej, jeg kunne godt tænke mig at åbne en konto med Euro. Sådan så jeg slipper for væksle gebyrer og svingende kurser da jeg handler en del i udlandet. Men da jeg spurgte i min bank, Nordea, fik jeg at vide at det normalt kun var noget de gjorde når man havde euro svarende til 100.000 dkk.

    Så er der nogen af jer der ved, om der er noget sted hvor man kan åbne en konto med et indestående på kun 2000 – 3000 EUR?

    mvh
    Martin

    #104988
    AnonymForfatter

    Hej

    Kan anbefale SEB

    Mvh JGL

    #104990
    AnonymForfatter

    Tak for svaret.

    Men bare lige for at være sikker er der ikke noget problem i at oprette en konto med Euro der? Også selvom det ikke drejer sig om mere end 2-3000€?

    mvh
    Kjartan.

    #104996
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ikke rigtig formålet med at oprette en konto i Euro, da jeg ikke kan se at man sparer noget som helst selv om man handler eller køber varer i et Euroland.

    Og for at overfører eller købe kontanter til den nyoprettede konto skal der jo også betales gebyrer.

    Hvem kan fortælle mig fordelen? Jeg tror personlig ikke der er nogen – tværimod… f.eks.hvad med rentetab m.v.

    #116276
    AnonymForfatter

    Det kræver nok, at du har nogle indtægter, som indbetales i Euro. Så slipper du for kurstabet, når der vækslest til kroner. Selv bruger jeg Morsø Sparekasse rente 3,11 procent. Kan den ikke komme højere op?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.