Fionia Bank

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89068
    AnonymForfatter

    Hørte lige i DR1, at Fionia Bank vist er gået på bagdelen…

    #129836
    AnonymForfatter

    tror du har misforstået noget… det er deres kreditvurdering der er blevet dårligere. ned til et niveau som roskilde bank havde inden den krakkede. men om den krakker, og hvornår det så end ville blive, tror jeg man sal sidde i bestyrelse for Fionia for at vide.

    #129840
    AnonymForfatter

    Du har ret – der blev sagt muligt krak, – aller mindst kreditvurderede bank i norden.

    #129842
    AnonymForfatter

    Det så jeg også at DR1 journalisten havde forsøgt at få fat på bestyrelsesformanden, men fik at vide at han er i Schweiz ?????

    Bankdirektøren ville ikke lade TV komme indenfor og ville heller ikke stille op til interview, såh mon ikke der er noget om snakken at den er med i “sækken" som alle de andre mere end 15 banker i 2008 der er gået bankerot/konkurs ?

    #129858
    AnonymForfatter

    Hvis Fionia krakker, og lad os for retfærdighedens skyld sige “hvis", så bliver det ikke med et brag som det i Roskilde Bank.

    Banken ser umiddelbart ud til at have stor risiko for at komme på kant med det individuelle solvenskrav, som kan være forhøjet grundet hensættelser til tab på engagementer, men jeg tror ikke “bankgarantiordningen" kommer til at lide noget egentlig tab. Noget af egenkapialen vil være intakt, og derfor kan Fionia sælges/afhændes til en anden bank i god ro og orden.

    Der er ingen grund til man som indskyder farer ned og hæver sine penge, for indskydergarantiordningen dækker ubegrænset.

    #129880
    AnonymForfatter

    Er du ansat i Fionia… for det var da noget af en salgstale skal jeg da lige love for…

    #129896
    AnonymForfatter

    Æhe nej, jeg synes bare irrationel kapitalflugt er tåbeligt, givet at staten dækker ubegrænset.

    Hvis man får en god rente i Fionia, ville jeg da lade pengene blive stående. Hvis ikke, ville jeg indskyde pengene i Danske Bank til 6,25%

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.