overførsler mellem konto – må man det?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89062
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Vores bankrådgiver har overført penge fra min privatkonto (sktivkonto) til vores terminskonto uden at spørge om lov. Derudover koster det os 100 kr. Må man overhovedet det?

    Sitojo

    #129768
    AnonymForfatter

    Det afhænger fuldstændig af omstændighederne.

    Jeg går ud fra der er tale om en konto, hvortil i hver måned overfører penge til betaling af ydelsen på jeres realkreditlån som kun betales kvart-, halv- eller helårligt.

    Hvis I har betalt de faste månedlige betalinger og der er penge nok til at betale jeres boliglån ved forfald, da må jeres bankrådgiver ikke foretage transaktionen.

    Har i derimod sprunget en måned over, på et tidligere tidspunkt fået kredit på kontoen, fordi ikke havde penge nok til afdraget på terminskontoen, da er jeres bankrådgiver i sin gode ret til at inddække beløbet fra jeres løn eller budgetkonto.

    #129770
    AnonymForfatter

    Hej

    Det kunne lyde som om, at din terminskonto har været i ovetræk, og at banken har inddækket/modregnet overtrækket på din privatkonto, som lyder som om, at det er din lønkonto. Det må den gerne. Det fremgår af bankens Alm. forretningsbetingelser. (Banken må selvfølgelig aldrig modregne i konti, som er kreditorbeskyttet, feks. en kapitalpensionskonto).

    Uden at vide det, så gætter jeg mig til, at din terminskonto har været i overtræk – derfor er de 100 kr. nok et rykkergebyr.

    MVH/Nuser

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.