Andelsboligkredit – Lyder dyrt?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89057
    AnonymForfatter

    Jeg har en andelsboligkredit i DanskeBank. Den er pt. på 240.000 kroner og min andelsbolig er senest vurderet til 950.000 kroner.

    Jeg ønsker at istandsætte lejligheden og vil derfor hæve andelsboligkreditten til ialt 350.000 kroner.

    Jeg forventer at bruge kreditten fuldt ud!

    Nu ser jeg her på Mybanker, at DanskeBank ligger i den kedelige ende ÅOP-mæssigt. Jeg er meget grøn på alt det her bank-halløj og derfor ville jeg blive lykkelig for en kommentar på disse spørgsmål:

    1) Der står at den årlige nominelle rente er 8,9880, idet der er fire årlige rentetilskrivninger.
    1a)Er det for voldsomt og i så fald, hvad vil i mene er bedre?

    2) Der står også at det er en variabel rente og at den for tiden er på 8,7 procent pr. år.
    2a) Skal jeg tage nogle forbehold her?

    3) Der står at ved en 100% udnyttelse af kreditmaximum, vil de årlige omkostninger i procent være 9,20
    3a) Hvorfor er tallene ikke de samme som nævnt ovenfor?

    Jeg håber og be’r til et par oplysende svar – På forhånd tak

    /Christian

    #129694
    AnonymForfatter

    Eller jeg kunne spørge:

    Hvad ville I gøre hvis det var Jer der stod i min situation som beskrevet ovenfor?

    /Christian

    #129696
    thsvForfatter

    hej Christian

    De 8,7% er jo nok renten du skal betale for at låne penge til en andelsbolig lige nu.
    Det kan fås lidt billigere andre steder, men så skal du jo godkendes, og der skal formentlig betales højere gebyr for et nyt lån.

    At ÅOP er højere end renten, skyldes jo de stiftelsesomkostninger, der er ved lånet.

    Din kredit er af typen, hvor indestående modregnes, så der kun betales rente af det brugte beløb, så der sparer du jo lidt i renter.

    Held og lykke med istandsættelsen.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.