Realkreditlån – hjælpepakke – betydning

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89054
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg står og overvejer at omlægge et 4% 30års obl. lån (afdragsfrit) med et flekslån. Nu begynder der så at komme nyheder om en hjæpepakke der skal være med til at stabilisere kurserne. Hvor stor indflydelse vil det få på kurserne (og renten) på realkreditlånene og ikke mindst hvor hurtigt vil det få indflydelse?

    MVH
    Søren

    #129690
    AnonymForfatter

    Hvor stor: Aner det ikke – det er der heller ingen andre der ved, da det endnu ikke er beslutter hvad og hvornår der sker noget.
    Hvor hurtigt: Aner det ikke – det er der heller ingen andre der ved, da det endnu ikke er beslutter hvad og hvornår der sker noget.

    Men en ting er sikkert. Hvis diskontoen sænkes vil det få den indflydelse at pensionsselskaberne ikke længere er så hårdt pressede til at sælge ud af deres beholdninger. Det vil sænke udbuddet af obligationer og derved – alt andet lige – hæve prisen (kursen) = rentefald.

    Jeg har personligt lige lagt om fra et 5,00% til en F1’er – og jeg har ikke rentesikret og har ikke i sinde at gøre det.

    Men den eneste garanti der kan stilles her i livet er at vi en dag ikke er her længere. Så hvis du er nervøs hver gang du hører ordet “rentestigning" syens jeg bestemt ikke du skal have et rentetilpasningslån.

    /Michael

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.