Hvis min bank krakker….

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89050
    AnonymForfatter

    Hvis banken krakker får man så renter af indestående til man får udbetalt pengene igen eller hvordan? Har ikke lyst til at stå med manglende renter i flere måneder hvis der ellers går så lang tid

    #129804
    AnonymForfatter

    Mig bekendt får du kun rente for perioden indtil “krakket"

    #129834
    AnonymForfatter

    helt korrekt. du får kun renter indtil banken går på røven. i de efterfølgende måneder indtil du får dine penge, påregnes der ikke renter.

    #129846
    AnonymForfatter

    Ikke helt korrekt det gjaldt ikke da 6.Juli Banken i 1988 gik konkurs og blev overtaget af Sydbank. Da sørgede “Lise Lyck" for at alle sparerne fik deres høje rente til den dag banken blev åbnet igen af Sydbank, den var lukket i cirka 3 måneder.

    #129854
    AnonymForfatter

    Bosol:

    http://www.gii.dk/GII/WebSite1.nsf/8186c4f1567ec79cc12564b9004af114/df24593e7176d0a741256760005544f8/$FILE/Brochure%20DK.pdf

    “Ved opgørelsen medtages også tilgodehavender og skyldige renter til og med datoen for
    instituttets konkurs"

    #129860
    AnonymForfatter

    Der går en uge, måske 14 dage, før du har dine penge udbetalt fra garantifonden.

    Rentetabet er dog trods alt til at overskue i den begrænsede periode, og derfor er der ingen grund til at spekulere i om banken krakker eller ej. Fokuser i stedet for på om du får en god nok rente.

    #129888
    AnonymForfatter

    hvis jeg går glip af ca 15.000kr i rente på en måned er det da rart at vide…..

    #129894
    AnonymForfatter

    Tænk dig om!

    Det mest sandsynlige i tilfældet af at Fionia krakker, er at der kommer en bank og opkøber resterne minus garantikapitalen.

    Det indskud følger derfor bare med over i den nye bank uden problemer.

    Derfor er risikoen for et rentetab yderst begrænet, og hvis det endelig skulle opstå, så taler vi måske om 14-30 dages mistet rente. That’s it.

    Hvis du ikke kan klare denne yderst beskedne risiko, eller iøvrigt kan finde et bedre tilbud, jammen så synes jeg da klart du skal skifte.

    #129910
    AnonymForfatter

    General hvis det var til mig så har jeg da vist ikke sagt at det var Fionia bank….

    #129912
    AnonymForfatter
    #129932
    AnonymForfatter

    Det er vist ikke korrekt. I brochuren om garantiordning står der:
    Hvad sker ved en konkurs?
    Senest 1 måned efter instituttets konkurs vil du få tilsendt en oversigt over dit samlede
    mellemværende med instituttet. Herudover vil du modtage en vejledning, hvoraf det
    blandt andet vil fremgå, at du skal henvende dig i et nyt institut, som du fremover vil være
    kunde i. Dit nye institut vil hjælpe dig med at anmelde dit krav over for Garantifonden.
    Så snart Garantifonden har godkendt dit krav, og senest 3 måneder efter konkursen, vil
    pengene blive udbetalt eller overført til dig i dit nye institut.

    Der kan altså i værste fald gå 4 måneder, hvor du ikke får rente.

    #129934
    AnonymForfatter

    Ovenstående svar er et svar til Generalens:
    “Derfor er risikoen for et rentetab yderst begrænet, og hvis det endelig skulle opstå, så taler vi måske om 14-30 dages mistet rente. That’s it."

    #129984
    AnonymForfatter

    Sukkerfar… Med din formue på omkring 3.000.000 kr, ville jeg nok flytte mine penge over i en af de større banker, hvis de altså ikke står i sådan en i forvejen. Godt nok er indskuddene dækket af staten i tilfældet af et krak, men risikoen for at en af de støre banker her hjemme går konkurs er ikke så stor længere.

    #130078
    AnonymForfatter

    Hej Alle

    Er der nogen her som kan fortælle mig om vestjyskebank har en garanti for alt indestående op til 10.000.000 kr

    #130080
    AnonymForfatter

    vestjyskBANK

    Nemt svar: Ja

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.