FIH. Hvordan fungerer det ?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89044
    AnonymForfatter

    Jeg snakkede i dag med en medarbejder for FIH, som sagde at når jeg oprettede en konto havde jeg 8 dage til at sætte penge ind på den. Renten var afhængig af renten på dagen hvor jeg pengene blev modtaget.

    Vil det sige at jeg reelt ikke kender renten?

    Hvis jeg eksempelvis overfører 100 k i dag så pengene er overført i morgen. Hvis renten så er faldet til 6 % i morgen så får jeg kun 6% selvom jeg havde regnet med 7 %?

    Er der noget jeg misforstår ?

    Der er så mange folk herinde der bruger FIH så tænkte jeg lige kunne få svaret herinde.

    På forhånd tak for hjælpen.

    #129610
    thsvForfatter

    Renten du får, hvis du overfører penge fra et andet pengeinstitut idag, er dem, der oplyses på FIHs hjemmeside:
    FIH Pro 1 6.50%
    FIH Pro 3 6.90%
    FIH Pro 12 7.00%
    Gælder ved indskud over 50.000 kr. for beløb modtaget førstkommende bankdag
    Bemærk den sidste sætning i forkortet version:
    Gælder for beløb modtaget førstkommende bankdag

    førstkommende bankdag er jo netop imorgen, hvor din overførsel vil være FIH i hænde.

    Hvis du overfører fra din dag-til-dag konto hos FIH, kender du ikke renten. du får den der var vist på hjemmesiden igår.

    #129612
    AnonymForfatter

    Super. Mange tak for den hurtige respons.

    Hvis jeg har forstået dig korrekt vil det sige.

    At hvis jeg overfører et beløb fra en anden bank (en dags overførelse) får jeg den pålydende rente som du netop har oplyst. Ikke ?

    Men hvis jeg overfører fra FIH (4,75%) til eksempelvis 12 mdr (7%) får jeg renten fra i går, fordi renteoverførelsen sker med det samme fremfor den normale 1 dags overførelse.

    Tror jeg har forstået det. Tak for svaret.

    #129616
    AnonymForfatter

    Fandt lige dette på FIH.

    http://www.fih.dk/privat/satser/

    Det giver vel renteoversigten fra i går og tidligere. Så jeg kender vel også renten, hvis jeg overfører fra FIH Pro DtD til eksempelvis FIH Pro 3 eller FIH Pro 12.

    #129714
    AnonymForfatter

    Hvis du overfører penge fra FIH Pro DtD til FIH Pro 3 mdr, eller FIH Pro 12 mdr. sker overførslen med det samme, og du er derfor ikke i fare for, at lave et aftaleindlån med en anden rente.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.