Skandiabanken og studerende

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86950
    AnonymForfatter

    Jeg søgte om et andelsprioritetslån/-kredit (50% af andelsværdien) i Skandiabanken, men fik afslag til trods for at min andel er fuldt ud betalt.

    Jeg ringede dem op fordi jeg var nysgerrig efter deres begrundelse, og en medarbejder fortalte mig at Skandiabanken stort set ingen studerende har og heller ikke er særligt interesserede i det.

    Det er ikke noget problem for mig, for jeg kan få andelskreditten i min egen bank – omend til en 1% højere rentesats – men det undrer mig at Skandiabanken har den politik.
    De fleste banker er ret glade for studerende på videregående uddannelser, da de kan forventes at komme ud og tjene en ganske god løn efter endt studietid med deraf følgende indtjening til banken, men Skandiabanken bedømmer åbenbart at de ikke har overskud nok på regnskabet til at det kan betale sig for dem (risiko kontra udbytte)?

    Personligt tror jeg dog at det er en strategisk fejl. Er ihvertfald tilfreds med min nuværende bank og skifter derfor ikke.

    Andre der har erfaring med Skandiabanken og deres forhold til studerende?

    MVH
    Mikael

    #104962
    AnonymForfatter

    der skal her med meddele at bankerne vodere ,nye kunder, om det er nogen de kan tjene på, derfor ønsker de mange oplysninger, om ens privat liv og hvem man er ,skak der lånes penge, ja så er den store undersøgelser i gang de skal nu pluseligr han private oplysninger om ens skatte forhold over for told og skat, samt års opgørelse. løn seddel og ens privat fold, det er der hende hovr grundlov bliver krænke, om ens private for hold, Bankerne har alt for meget magt, det skal kunder bARE VÆRE KLAR OVER, OG MED HENSYNET TIL AT SØGE OM LÅN, JA DA KAN MAN JO PRØVE ALLE DE STEDER HER PÅ INTERNET HVOR FLERE AF BANKERNE JO FOR TÆLLER OM DET. OG MED HENSYNET TIL SKANDIABANKEN SOM JO KUN ER EN NETBANK, HOVOR DU SLEV SKAL STYRE DETTE,DET NYE ER DU FOR RENTER PÅ DIN KONTO. SOM ER 1,65 % PÅ EN lØNKONTO

    #104966
    MichaelForfatter

    Hvor står der skrevet i grundloven at bankerne ikke må bede om lønseddel og årsopgørelse ved ansøgning om lån?? Nej… ingen steder vel?

    Og ja: Man kan sagtens søge om lån i alle hurtiglåns-selskaberne, men så skal du også slippe 20-25% i rente.

    #104968
    AnonymForfatter

    Er det virkeligt urimeligt at banken, før de bevilger et lån, gerne vil være sikre på at du kan betale tilbage ??
    Hvem tror du ellers regningen vil hænge på ??

    #104970
    AnonymForfatter

    jeg takker for ders svar på mit indlæg, det kan godt være jeg har udtrygt mig lidt
    anderledes, ind det som var mening med mit ind læg, det er rigtid at vi har en grundlov, ,men som ikke alle retter sig efter, Bankerne er en privat virksomhed
    og ikke en offelig virksomhed, det er en forskel, desvære opdager vi at bankerne, når der kommer nye kunder, at de skal haves folk livs historet
    om det ene og anden, de i mener jeg de krænker folks privat liv, og der med GRUNDLOV, DET MED AT BANKERNE SKAL HAVE ENS PRIVAT PAPIER
    FOR AT MAN KAN FÅ ET LÅN ER AT GÅ UD OVER , HVAD DER ER TILLADT, DET ER DA RIGTID DER ER BANKER NOK AF , OG HER PÅ INTERNET KAN VI JO RIGTID SE EFTER HVOR MEGET RENTERNE ER PÅ DE HØJSTE RENTER, JO DER MULIG HEDDER NOK,

    #104972
    MichaelForfatter

    Det er vist tydeligt for enhver, at du har søgt om et lån og ikke fået det….

    Banken kræver ikke alle mulige “private papirer" som du skriver, men årsopgørelse og seneste X lønsedler. Og hvad er der så farligt i det? Og hold så lige grundloven uden for emnet – det er simpelthen for langt ude.

    Det kan da ikke være så svært at forstå, at banken vil have en rimelig sikkerhed for at låneren kan tilbagebetale lånet.

    #104974
    AnonymForfatter

    JEG TAKKER I GEN FOR DERS INDLÆG, JEG HAR IKKE BEHOV FOR AT FÅ LÅN, MEN HAR BARE FORSØGT AT SÆTTE EN DEBAT I GANG, OG DET ER DER JO MULIGHEDDER HER PÅ INTERNET, OG HER MED AFSLUTER
    JEG FRA DENNE GANG. PÅ JORIDISKE VEGNE.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.