styr på løse udgifter

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89022
    AnonymForfatter

    Jeg har lagt budget for næste år, og har rimelig godt styr på de faste udgifter. Men det er altid de såkaldte løse udgifter til tøj, mad, benzin m.m. der driller. Har nogen en god metode til hvordan man kan holde styr på de løse udgifter i en hustand (dvs. hvor både mand og kone bruger samme konto med hver sit dankort). Det jeg er på jagt efter er en eller anden form for let og huttigt online mobil status-tjek på forbruget, evt. gennem mobiltelefon. Findes noget sådan? Hvordan holder I andre styr på de løse udgifter i et familiebudget?

    #129252
    AnonymForfatter

    Vi sætter et bestemt beløb ind på en fælles konto hvor vi har et DK-kort hver, og man kan jo hurtigt tjekke på nettet hvor mange penge der står på kontoen

    #129372
    AnonymForfatter

    Du kan få saldooplysninger på mobilen i Danske Bank

    #129388
    AnonymForfatter

    Der er hverken internet eller mobil i denne metode, så derfor er jeg måske diskvalificeret men ikke destomindre er dette sådan vi kørte indtil for et par år siden.

    Vi havde hver sin konto med fx 4.000 kr på fra starten. Hver måned fik vi ‘lommepenge’ af fælleskontoen (via homebanking – så jo, det er der lidt internet i). Desuden gemte vi altid bon’er på alle ‘fælles’ udgifter, og en gang imellem talte vi alle bonerne i den enes pung sammen: Husholdning 567,89 kr og ‘fornøjelser’ 123,45 kr. Disse to udgiftposter blev bogført i vores regnskab (et regneark). samtidig med at summen – 691,34 blev overført til den enes konto. Glemte man at gemme bon’er så blev det regnet for lommepenge. Når måneden var gået, så var der styr på forbruget. Manglede en af os penge, ja så var det sjuskeri som ikke kunne skjules. ‘Straffen’ var dog ikke værre end at man fik fyldt op igen. Blev der brugt for meget på en konto, så var man mere opmærksom på det næste måned, for overforbruget skulle faktisk hentes ind – medmindre vi blev enige om noget andet.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.